Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dependence of Economic Value Added on the Market Share

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F12%3APU97337" target="_blank" >RIV/00216305:26510/12:PU97337 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dependence of Economic Value Added on the Market Share

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is focused on the relations between market share of analyzed companies and the reached economic value added (EVA), which is one of the best indicators to measure the corporate performance. There was selected the Czech market with motor vehicles production, on which are acting about 100 - 150 companies, whereas the sample comprises 45 of them. There were analyzed situations in three different periods - in 2003, before entrance of Czech Republic into the European Union, in 2007, before the world financial and economic crisis, and in 2008, after the start of this crisis. All the data were gotten from the financial reports of selected companies and from the analytical materials published by the Czech Ministry of Industry and Trade. The marketshare of the companies was calculated as the proportion of the sales, reached by the company to the sales, reached by the whole market. The economic value added was calculated with use of the methodics by the Czech Ministry of Industry an

  • Název v anglickém jazyce

    Dependence of Economic Value Added on the Market Share

  • Popis výsledku anglicky

    This article is focused on the relations between market share of analyzed companies and the reached economic value added (EVA), which is one of the best indicators to measure the corporate performance. There was selected the Czech market with motor vehicles production, on which are acting about 100 - 150 companies, whereas the sample comprises 45 of them. There were analyzed situations in three different periods - in 2003, before entrance of Czech Republic into the European Union, in 2007, before the world financial and economic crisis, and in 2008, after the start of this crisis. All the data were gotten from the financial reports of selected companies and from the analytical materials published by the Czech Ministry of Industry and Trade. The marketshare of the companies was calculated as the proportion of the sales, reached by the company to the sales, reached by the whole market. The economic value added was calculated with use of the methodics by the Czech Ministry of Industry an

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Enterprise and Competitive Environment 2012

  • ISBN

    978-80-87106-54-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    31-31

  • Název nakladatele

    MZLU Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Mendel University in Brno

  • Datum konání akce

    1. 12. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku