Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing Aspects of Going Public: Empirical Evidence on the Czech and Polish Capital Markets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F14%3APU110683" target="_blank" >RIV/00216305:26510/14:PU110683 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing Aspects of Going Public: Empirical Evidence on the Czech and Polish Capital Markets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We surveyed chief financial officers (CFOs) in the Czech and Polish enterprises to compare practice in the CEE region to findings in previous empirical studies and theoretical approaches in the area of initial public offering (IPO) motivation. Based on an extensive review of IPO-oriented academic literature two groups of IPO motivation have been distinguished: The first group consists of financial motives, the second group consists of non-financial (marketing) motives. The intent of this study requiredto collect primary data via interviews and questionnaires. The survey results can be summarised as follows. Regarding the motivation, financial factors predominate. First of all, raising external capital as a motive for going public received the strongest support from the respondents both in the Czech Republic and Poland. Surprisingly, more than 50% in both countries believe that the IPO will have a positive impact on its image and publicity. The CFOs point out that enhancing firm reputa

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing Aspects of Going Public: Empirical Evidence on the Czech and Polish Capital Markets

  • Popis výsledku anglicky

    We surveyed chief financial officers (CFOs) in the Czech and Polish enterprises to compare practice in the CEE region to findings in previous empirical studies and theoretical approaches in the area of initial public offering (IPO) motivation. Based on an extensive review of IPO-oriented academic literature two groups of IPO motivation have been distinguished: The first group consists of financial motives, the second group consists of non-financial (marketing) motives. The intent of this study requiredto collect primary data via interviews and questionnaires. The survey results can be summarised as follows. Regarding the motivation, financial factors predominate. First of all, raising external capital as a motive for going public received the strongest support from the respondents both in the Czech Republic and Poland. Surprisingly, more than 50% in both countries believe that the IPO will have a positive impact on its image and publicity. The CFOs point out that enhancing firm reputa

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA13-38047S" target="_blank" >GA13-38047S: Strategie IPO ? specifické přístupy v regionu CEE</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Marketing i Rynek

  • ISSN

    1231-7853

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    550-555

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus