Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The country-of-origin effect and its influence on consumer's purchasing decision

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F15%3APU113838" target="_blank" >RIV/00216305:26510/15:PU113838 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563020667" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563020667</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201563020667" target="_blank" >10.11118/actaun201563020667</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The country-of-origin effect and its influence on consumer's purchasing decision

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to provide the results of research focused on the topic connected with the country of origin eff ect and its infl uence on the consumer behaviour of the young consumers called the Generation Y. This research is conducted on the base of the qualitative research methods combining the focus group and group discussion (called focus group discussion). The Generation Y consumers are at these days important part of the consumers – they are forming their opinion and consumer behaviour so the companies can positively infl uence them. This study contains the results which refl ect the opinion of consumers in condition of the Czech Republic in connection with the country of origin eff ect, consumer ethnocentrism and consumer patriotism and its infl uence in the wine industry.

  • Název v anglickém jazyce

    The country-of-origin effect and its influence on consumer's purchasing decision

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to provide the results of research focused on the topic connected with the country of origin eff ect and its infl uence on the consumer behaviour of the young consumers called the Generation Y. This research is conducted on the base of the qualitative research methods combining the focus group and group discussion (called focus group discussion). The Generation Y consumers are at these days important part of the consumers – they are forming their opinion and consumer behaviour so the companies can positively infl uence them. This study contains the results which refl ect the opinion of consumers in condition of the Czech Republic in connection with the country of origin eff ect, consumer ethnocentrism and consumer patriotism and its infl uence in the wine industry.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

    2464-8310

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    667-673

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84930022516