Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Responsibility and its Importance to the Performance Management of Business Companies: Actual Situation in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F15%3APU113868" target="_blank" >RIV/00216305:26510/15:PU113868 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Responsibility and its Importance to the Performance Management of Business Companies: Actual Situation in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to provide a framework of standards of social responsibility in the Czech Republic and mention its importance to the business management. Paper offers a literature review supplemented by the author´s empiric research into the social performance. Currently the „firm's survival“ depends not only on financial competitiveness, it is equally important that the organization could demonstrate their position in relation to the various interested parties (stakeholders), which are affected by the activities of the enterprise. Based the empirical research, there is no relationship between established standard of social responsibility and profitability of company. Despite the fact of absence of this relationship, it is possible to conclude that the social responsibility in various areas is associated with many benefits for the enterprise itself. That can be a significant competitive advantage in today’s rapidly changing environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Responsibility and its Importance to the Performance Management of Business Companies: Actual Situation in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to provide a framework of standards of social responsibility in the Czech Republic and mention its importance to the business management. Paper offers a literature review supplemented by the author´s empiric research into the social performance. Currently the „firm's survival“ depends not only on financial competitiveness, it is equally important that the organization could demonstrate their position in relation to the various interested parties (stakeholders), which are affected by the activities of the enterprise. Based the empirical research, there is no relationship between established standard of social responsibility and profitability of company. Despite the fact of absence of this relationship, it is possible to conclude that the social responsibility in various areas is associated with many benefits for the enterprise itself. That can be a significant competitive advantage in today’s rapidly changing environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA14-23079S" target="_blank" >GA14-23079S: Měření podnikové udržitelosti ve vybraných odvětvích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 7th International Scientific Conference Finance and Performance of Firms in Science, Education and Practice

  • ISBN

    978-80-7454-482-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    413-430

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    23. 4. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000374107300032