Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Role of Environmental and Social Aspects in Corporate Performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F15%3APU114191" target="_blank" >RIV/00216305:26510/15:PU114191 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Role of Environmental and Social Aspects in Corporate Performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper aims at investigating the impact of corporate performance upon the level and extent of corporate social and environmental revelation, with special reference to the case of manufacturing companies in the Czech Republic. Data was tested through statistical methods (Chi-square and Fishers exact test). Based on the empirical research (through questionnaire survey) it was found that voluntary environmental instruments (such as LCA, eco-design and environmental reporting) increase sales but at the same time Corporate Social Responsibility is not perceived as the right instrument to improve image of Czech large manufacturing companies.

  • Název v anglickém jazyce

    The Role of Environmental and Social Aspects in Corporate Performance

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims at investigating the impact of corporate performance upon the level and extent of corporate social and environmental revelation, with special reference to the case of manufacturing companies in the Czech Republic. Data was tested through statistical methods (Chi-square and Fishers exact test). Based on the empirical research (through questionnaire survey) it was found that voluntary environmental instruments (such as LCA, eco-design and environmental reporting) increase sales but at the same time Corporate Social Responsibility is not perceived as the right instrument to improve image of Czech large manufacturing companies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 25th International Business Information Management Association Conference

  • ISBN

    978-0-9860419-4-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    2327-2334

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association (IBIMA)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Amsterdam

  • Datum konání akce

    7. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000360508700228