Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparative Study: Tangible and Intangible Asset Pricing for Sale Purposes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F15%3APU114390" target="_blank" >RIV/00216305:26510/15:PU114390 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparative Study: Tangible and Intangible Asset Pricing for Sale Purposes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Intangible together with tangible assets form a vital part of corporate property. Businesses have so far mainly concentrated on tangible assets which they have tried to make generate the highest possible profit. Strong economic competition, fierce competitive environment and continuous development of information and communication technologies have made the businesses partly shift their focus on the possession of certain intangible assets which have recently also become part of the traded products and services. As these intangible assets and rights of their use have increasingly become part of business transactions it is necessary to also focus on pricing of these assets. Tangible assets are material and their production generates direct and indirect costs per exactly definable calculation units. Companies map their competitors and systematically analyse requirements of their customers. Pricing of tangible assets is based on all these assumptions and the price originator disposes with a

  • Název v anglickém jazyce

    Comparative Study: Tangible and Intangible Asset Pricing for Sale Purposes

  • Popis výsledku anglicky

    Intangible together with tangible assets form a vital part of corporate property. Businesses have so far mainly concentrated on tangible assets which they have tried to make generate the highest possible profit. Strong economic competition, fierce competitive environment and continuous development of information and communication technologies have made the businesses partly shift their focus on the possession of certain intangible assets which have recently also become part of the traded products and services. As these intangible assets and rights of their use have increasingly become part of business transactions it is necessary to also focus on pricing of these assets. Tangible assets are material and their production generates direct and indirect costs per exactly definable calculation units. Companies map their competitors and systematically analyse requirements of their customers. Pricing of tangible assets is based on all these assumptions and the price originator disposes with a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Innovation Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth

  • ISBN

    978-0-9860419-4-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    2596-2605

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Amsterdam

  • Datum konání akce

    7. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000360508700254