Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Purchasing Integration: Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F15%3APU116478" target="_blank" >RIV/00216305:26510/15:PU116478 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Purchasing Integration: Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Besides of production process, products portfolio or other management functions purchasing is a critical process of each enterprise. This paper aims to explore how different management scientific disciplines are connected to purchasing. The objective of this paper is to study the changing landscape of purchasing relationship with other scientific disciplines. This paper aims to analyse present purchasing integration and understanding with the main focus on case study of non-ferrous metals purchasing and their specifications in Czech Republic. The paper is based on three typologies of qualitative research methodologies: paper review, mind map analysis and case study. The paper systematic review an existing contributions of purchasing and synthetize these into a conceptual framework of purchasing. The Mind map is used for detail analysing of purchasing. Finally case study brings example from non-ferrous metals purchasing in manufacturing company from Czech Republic. This paper shows that each enterprise has to coordinate and manage both all internal and external factors of purchasing. Some enterprises believe that it is enough to implement principles of lean management or a new information and communication system as a solution for critical items identification, but results show that each raw material, sub-assembly or component requires additional fine-tuning or specific decision making process.

  • Název v anglickém jazyce

    The Purchasing Integration: Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    Besides of production process, products portfolio or other management functions purchasing is a critical process of each enterprise. This paper aims to explore how different management scientific disciplines are connected to purchasing. The objective of this paper is to study the changing landscape of purchasing relationship with other scientific disciplines. This paper aims to analyse present purchasing integration and understanding with the main focus on case study of non-ferrous metals purchasing and their specifications in Czech Republic. The paper is based on three typologies of qualitative research methodologies: paper review, mind map analysis and case study. The paper systematic review an existing contributions of purchasing and synthetize these into a conceptual framework of purchasing. The Mind map is used for detail analysing of purchasing. Finally case study brings example from non-ferrous metals purchasing in manufacturing company from Czech Republic. This paper shows that each enterprise has to coordinate and manage both all internal and external factors of purchasing. Some enterprises believe that it is enough to implement principles of lean management or a new information and communication system as a solution for critical items identification, but results show that each raw material, sub-assembly or component requires additional fine-tuning or specific decision making process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Innovation Management and Sustainable Economic Competitive Advantage: From Regional Development to Global Growth

  • ISBN

    978-0-9860419-5-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    859-872

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association (IBIMA)

  • Místo vydání

    Madrid, Spain

  • Místo konání akce

    Madrid

  • Datum konání akce

    11. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000366872700084