Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmental Reporting as a Part of a Marketing Communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F16%3APU119541" target="_blank" >RIV/00216305:26510/16:PU119541 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-33865-1_42" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-33865-1_42</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-33865-1_42" target="_blank" >10.1007/978-3-319-33865-1_42</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Environmental Reporting as a Part of a Marketing Communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to examine the role of environmental reporting as the part of marketing communication of a company. This corporate activity can play the important role towards company’s various stakeholders, especially to customers and suppliers. They can evaluate the impact of such marketing information on a company´s corporate reputation and brand image. The research is focused on small and medium-sized enterprises operating in the manufacturing industry. Data applied in the paper has been tested through Chi-square test. Research presented in this paper has proved that environmental reporting positively influences concluding of new contracts. Environmental communication and labelling is an important source of information for environmentally conscious consumers and it has the potential to influence their decision-making.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental Reporting as a Part of a Marketing Communication

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to examine the role of environmental reporting as the part of marketing communication of a company. This corporate activity can play the important role towards company’s various stakeholders, especially to customers and suppliers. They can evaluate the impact of such marketing information on a company´s corporate reputation and brand image. The research is focused on small and medium-sized enterprises operating in the manufacturing industry. Data applied in the paper has been tested through Chi-square test. Research presented in this paper has proved that environmental reporting positively influences concluding of new contracts. Environmental communication and labelling is an important source of information for environmentally conscious consumers and it has the potential to influence their decision-making.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Strategic Innovative Marketing

  • ISBN

    978-3-319-33863-7

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    331-336

  • Počet stran knihy

    750

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Mykonos, Greece

  • Kód UT WoS kapitoly

    000405332300042