Managerial Application of Business Model in Respect to Macroeconomical Development
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F16%3APU119861" target="_blank" >RIV/00216305:26510/16:PU119861 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Managerial Application of Business Model in Respect to Macroeconomical Development
Popis výsledku v původním jazyce
Business models have become an indispensable tool for managers exploited at all stages of their business and its application is possible in all segments. Its use has been found in marketing (Trebaljevac, Bojovic, 2015; Wallnöfer, Hacklin, 2013) in the innovations (Bonazzi, Zilber, 2014; Euchner, Ganguly, 2014) in the management of multiple values (Kita, 2015; Kita, 2014) in the creation of a business plan (Hanshaw, 2015; Dudin, Kutsuri, Fedorova, Dzusova, Namitulina, 2015) and in strategic management (Stan, 2013; Jaakko, Juha-Antti, Arjo, Henrikki, 2011). This article describes the application of Business Model Canvas as a management tool in the macroeconomic development of economy. The application is supported by the results of an investigating qualitative research, which took place in 2015 among IT managers in the Czech Republic. The elaboration of the questions in other segments is expected in the future.
Název v anglickém jazyce
Managerial Application of Business Model in Respect to Macroeconomical Development
Popis výsledku anglicky
Business models have become an indispensable tool for managers exploited at all stages of their business and its application is possible in all segments. Its use has been found in marketing (Trebaljevac, Bojovic, 2015; Wallnöfer, Hacklin, 2013) in the innovations (Bonazzi, Zilber, 2014; Euchner, Ganguly, 2014) in the management of multiple values (Kita, 2015; Kita, 2014) in the creation of a business plan (Hanshaw, 2015; Dudin, Kutsuri, Fedorova, Dzusova, Namitulina, 2015) and in strategic management (Stan, 2013; Jaakko, Juha-Antti, Arjo, Henrikki, 2011). This article describes the application of Business Model Canvas as a management tool in the macroeconomic development of economy. The application is supported by the results of an investigating qualitative research, which took place in 2015 among IT managers in the Czech Republic. The elaboration of the questions in other segments is expected in the future.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50602 - Public administration
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 10th International Conference
ISBN
978-80-87325-10-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
75-82
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000417344900008