Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Managerial Application of Business Model in Respect to Macroeconomical Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F16%3APU119861" target="_blank" >RIV/00216305:26510/16:PU119861 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Managerial Application of Business Model in Respect to Macroeconomical Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Business models have become an indispensable tool for managers exploited at all stages of their business and its application is possible in all segments. Its use has been found in marketing (Trebaljevac, Bojovic, 2015; Wallnöfer, Hacklin, 2013) in the innovations (Bonazzi, Zilber, 2014; Euchner, Ganguly, 2014) in the management of multiple values (Kita, 2015; Kita, 2014) in the creation of a business plan (Hanshaw, 2015; Dudin, Kutsuri, Fedorova, Dzusova, Namitulina, 2015) and in strategic management (Stan, 2013; Jaakko, Juha-Antti, Arjo, Henrikki, 2011). This article describes the application of Business Model Canvas as a management tool in the macroeconomic development of economy. The application is supported by the results of an investigating qualitative research, which took place in 2015 among IT managers in the Czech Republic. The elaboration of the questions in other segments is expected in the future.

  • Název v anglickém jazyce

    Managerial Application of Business Model in Respect to Macroeconomical Development

  • Popis výsledku anglicky

    Business models have become an indispensable tool for managers exploited at all stages of their business and its application is possible in all segments. Its use has been found in marketing (Trebaljevac, Bojovic, 2015; Wallnöfer, Hacklin, 2013) in the innovations (Bonazzi, Zilber, 2014; Euchner, Ganguly, 2014) in the management of multiple values (Kita, 2015; Kita, 2014) in the creation of a business plan (Hanshaw, 2015; Dudin, Kutsuri, Fedorova, Dzusova, Namitulina, 2015) and in strategic management (Stan, 2013; Jaakko, Juha-Antti, Arjo, Henrikki, 2011). This article describes the application of Business Model Canvas as a management tool in the macroeconomic development of economy. The application is supported by the results of an investigating qualitative research, which took place in 2015 among IT managers in the Czech Republic. The elaboration of the questions in other segments is expected in the future.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th International Conference

  • ISBN

    978-80-87325-10-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    75-82

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000417344900008