Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effectiveness of marketing mix activities in engineering companies in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F17%3APU123225" target="_blank" >RIV/00216305:26510/17:PU123225 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/danb-2017-0004" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/danb-2017-0004</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/danb-2017-0004" target="_blank" >10.1515/danb-2017-0004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effectiveness of marketing mix activities in engineering companies in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The effectiveness of marketing activities has become important, especially in the industrial environment. In an industrial environment, there is a prerequisite for the success of strategic marketing objectives in relation to corporate strategy. The main aim of the paper is to determine whether the realization of marketing activities is influenced by corporate size. For this reason, a questionnaire survey was used, focusing on engineering companies operating in the Czech Republic. To process the results of the questionnaire survey, both basic types of descriptive statistics and Pearson’s chi-square test were used on the selected dataset. The data were processed using the statistical program IBM SPSS Statistics 22. The conclusions provide characteristics of the limitations of research and its potential further direction.

  • Název v anglickém jazyce

    Effectiveness of marketing mix activities in engineering companies in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The effectiveness of marketing activities has become important, especially in the industrial environment. In an industrial environment, there is a prerequisite for the success of strategic marketing objectives in relation to corporate strategy. The main aim of the paper is to determine whether the realization of marketing activities is influenced by corporate size. For this reason, a questionnaire survey was used, focusing on engineering companies operating in the Czech Republic. To process the results of the questionnaire survey, both basic types of descriptive statistics and Pearson’s chi-square test were used on the selected dataset. The data were processed using the statistical program IBM SPSS Statistics 22. The conclusions provide characteristics of the limitations of research and its potential further direction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50603 - Organisation theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Danube

  • ISSN

    1804-6746

  • e-ISSN

    1804-8285

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    45-55

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85017589979