Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

AN OVERVIEW OF BUSINESS MODELS IN THE CZECH CHEMICAL INDUSTRY: A SUSTAINABLE MULTIPLE VALUE CREATION PERSPECTIVE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F18%3APU128673" target="_blank" >RIV/00216305:26510/18:PU128673 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://imes.vse.cz/wp-content/uploads/2018/07/Conference_Proceedings_IMES_2018.pdf" target="_blank" >https://imes.vse.cz/wp-content/uploads/2018/07/Conference_Proceedings_IMES_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.9770/jesi.2018.6.2(14)" target="_blank" >10.9770/jesi.2018.6.2(14)</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    AN OVERVIEW OF BUSINESS MODELS IN THE CZECH CHEMICAL INDUSTRY: A SUSTAINABLE MULTIPLE VALUE CREATION PERSPECTIVE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents results of empirical research conducted on companies in the Czech chemical industry, namely CZ NACE 20.1 manufacture of basic chemicals, fertilizers, and plastics. The main goal of the research was to describe novel business models based on sustainable multiple customer value creation. The article's objective is to present some of the findings from this research to provide an overview of utilized business model elements and characteristics of the industry within the scope of its business models. The original research design combines theoretical concepts of business models, sustainable value creation and multiple customer value to answer the later mentioned research questions. The article states the theoretical background of the research, research design and methods, results, and concludes by stating insights concerning the industry and the respective theory.

  • Název v anglickém jazyce

    AN OVERVIEW OF BUSINESS MODELS IN THE CZECH CHEMICAL INDUSTRY: A SUSTAINABLE MULTIPLE VALUE CREATION PERSPECTIVE

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents results of empirical research conducted on companies in the Czech chemical industry, namely CZ NACE 20.1 manufacture of basic chemicals, fertilizers, and plastics. The main goal of the research was to describe novel business models based on sustainable multiple customer value creation. The article's objective is to present some of the findings from this research to provide an overview of utilized business model elements and characteristics of the industry within the scope of its business models. The original research design combines theoretical concepts of business models, sustainable value creation and multiple customer value to answer the later mentioned research questions. The article states the theoretical background of the research, research design and methods, results, and concludes by stating insights concerning the industry and the respective theory.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ENTREPRENEURSHIP AND SUSTAINABILITY ISSUES

  • ISSN

    2345-0282

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    662-676

  • Kód UT WoS článku

    000453377400014

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85060496102