Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customers’ Behaviour According to Their Reaction on Communication of Vegetarianism in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F19%3APU132262" target="_blank" >RIV/00216305:26510/19:PU132262 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-I.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-I.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customers’ Behaviour According to Their Reaction on Communication of Vegetarianism in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Lot of people in the whole world prefer kind of healthy life. In last decade they are increase the number because of different health problems such higher sensitiveness of lactose or gluten. These reasons lead to preferring vegetarianism as alimentary way in human being. In connection with marketing communication tools there could be made strong impact on behaviour of customers in the process of decision making process. Main objective of the paper is to find connection between marketing communication tools and suggestions of vegetarianism. Therefore, there was defined hypothesis, that there exist relationship between vegetarianism knowledge and marketing communication utensil. To confirm this hypothesis there was used questionnaire survey as primary research. Whole survey was focused on the topic of nutrition tendencies in group of young people (age from 15 to 30) according to their gender. There were asked 1597 persons to participate in the primary research. From this amount we receive 351 questionnaires, what mean 21,98% returned forms. The data were processed by application of statistical software IBM SPSS Statistics 25.

  • Název v anglickém jazyce

    Customers’ Behaviour According to Their Reaction on Communication of Vegetarianism in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Lot of people in the whole world prefer kind of healthy life. In last decade they are increase the number because of different health problems such higher sensitiveness of lactose or gluten. These reasons lead to preferring vegetarianism as alimentary way in human being. In connection with marketing communication tools there could be made strong impact on behaviour of customers in the process of decision making process. Main objective of the paper is to find connection between marketing communication tools and suggestions of vegetarianism. Therefore, there was defined hypothesis, that there exist relationship between vegetarianism knowledge and marketing communication utensil. To confirm this hypothesis there was used questionnaire survey as primary research. Whole survey was focused on the topic of nutrition tendencies in group of young people (age from 15 to 30) according to their gender. There were asked 1597 persons to participate in the primary research. From this amount we receive 351 questionnaires, what mean 21,98% returned forms. The data were processed by application of statistical software IBM SPSS Statistics 25.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Identity 2018: Digital Mirrors - part I.

  • ISBN

    978-80-8105-984-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    390-397

  • Název nakladatele

    University of SS. Cyril and Methodius in Trnava

  • Místo vydání

    Smolenice, SK

  • Místo konání akce

    Smolenice, SK

  • Datum konání akce

    6. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000467818300038