ZVYŠOVÁNÍ KONKURENCESCHOPNOSTI PODNIKŮ POMOCÍ COMPETITIVE INTELLIGENCE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F19%3APU133415" target="_blank" >RIV/00216305:26510/19:PU133415 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.narodacek.cz/conference-proceedings-2019/" target="_blank" >http://www.narodacek.cz/conference-proceedings-2019/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ZVYŠOVÁNÍ KONKURENCESCHOPNOSTI PODNIKŮ POMOCÍ COMPETITIVE INTELLIGENCE
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek zvažuje jeden způsob, jak zvýšit konkurenceschopnost českých firem na náročném globálním trhu. Autor nejprve definuje tři základní pilíře generace konkurenceschopnosti společnosti vyjádřené svou schopností: a) vytvářet lepší škálu produktů a služeb, b) etablovat tento rozsah v náročném konkurenčním prostředí a c) zajistit výrobu inteligence jako základu pro strategické rozhodování vrcholového vedení společnosti. Autor se v následující části práce zaměřuje na úroveň jistoty inteligence jako na zásadní faktor při vytváření strategického rozhodování českých společností a dochází k některým alarmujícím závěrům. Nedoporučuje nekritické přijetí západních metod a přístupů. Domnívá se, že pro výkon Competitive Intelligence je nutné vypracovat vlastní vysoce kvalitní metodiku. V této souvislosti autor vysvětluje svůj koncept konkurenční inteligence z hlediska základních východisek. Spojuje tyto výchozí body s požadavkem na změnu paradigmatu, a to odmítnutím klasického zpravodajského cyklu s ohledem na jeho značné nedostatky a jeho nahrazením zpravodajským procesem
Název v anglickém jazyce
INCREASING THE COMPETITIVENESS OF COMPANIES BY MEANS OF COMPETITIVE INTELLIGENCE
Popis výsledku anglicky
The paper considers one way of increasing the competitiveness of Czech companies on the demanding global market. The author first defines three basic pillars of the generation of the competitiveness of a company expressed by its ability to: a) create a better range of products and services, b) establish this range in the demanding competitive environment, and c) assure the generation of intelligence as a foundation for the strategic decision-making of the top management of the company. The author focuses in the following part of the paper on the level of assurance of intelligence as an essential factor in the generation of strategic decision-making by Czech companies and comes to some alarming conclusions. He does not recommend the uncritical adoption of western methods and approaches. He takes the view that it is necessary to draw up one’s own high-quality methodology for the performance of Competitive Intelligence. In this context, the author explains his concept of Competitive Intelligence in terms of basic points of departure. He connects these points of departure with the requirement for a change in paradigm, this by rejecting the classic intelligence cycle in view of its considerable shortcomings and replacing it with an intelligence process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Economic and Social Challenges for European Economy
ISBN
978-80-87291-25-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
17-32
Název nakladatele
Slezská Univerzita v Opavě,
Místo vydání
Čeladná,
Místo konání akce
Čeladná
Datum konání akce
3. 9. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—