Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Does Provision of Smart Services Depend on Cooperation Flexibility, Innovation Flexibility, Innovation Performance or Business Performance in SMEs?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F21%3APU137635" target="_blank" >RIV/00216305:26510/21:PU137635 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pp.bme.hu/so/article/view/15709" target="_blank" >https://pp.bme.hu/so/article/view/15709</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3311/PPSO.15709" target="_blank" >10.3311/PPSO.15709</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Does Provision of Smart Services Depend on Cooperation Flexibility, Innovation Flexibility, Innovation Performance or Business Performance in SMEs?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many manufacturers provide a lot of accompanying services to their products. However, not all of them supply smart services, because the move towards these is not easy, especially for SMEs, which often struggle with a lack of money, insufficient digital technologies or unskilled employees. The aim of this paper is to find out if smart service provision depends on cooperation flexibility, innovation flexibility, innovation performance and business performance in SMEs. To fulfil the research aim, quantitative research was carried out among 112 Czech electrotechnical SMEs. The findings show that the higher the rating companies give to working with external customers, the less chance they have of providing smart services. Thus, SMEs who value cooperation flexibility with external customers as less important are more likely to provide smart services. The higher rating companies give to product innovation flexibility, the higher the chance for providing smart services. Thus, we can expect companies who value product innovation flexibility more highly to more likely deliver smart services.

  • Název v anglickém jazyce

    Does Provision of Smart Services Depend on Cooperation Flexibility, Innovation Flexibility, Innovation Performance or Business Performance in SMEs?

  • Popis výsledku anglicky

    Many manufacturers provide a lot of accompanying services to their products. However, not all of them supply smart services, because the move towards these is not easy, especially for SMEs, which often struggle with a lack of money, insufficient digital technologies or unskilled employees. The aim of this paper is to find out if smart service provision depends on cooperation flexibility, innovation flexibility, innovation performance and business performance in SMEs. To fulfil the research aim, quantitative research was carried out among 112 Czech electrotechnical SMEs. The findings show that the higher the rating companies give to working with external customers, the less chance they have of providing smart services. Thus, SMEs who value cooperation flexibility with external customers as less important are more likely to provide smart services. The higher rating companies give to product innovation flexibility, the higher the chance for providing smart services. Thus, we can expect companies who value product innovation flexibility more highly to more likely deliver smart services.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Periodica Polytechnica, Social and Management Sciences

  • ISSN

    1416-3837

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85099938823