Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trend Modelling as a Support of Managerial Decision-Making Process in Relation to Customers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F23%3APU149273" target="_blank" >RIV/00216305:26510/23:PU149273 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://inzeko.ktu.lt/index.php/EE/article/view/30696" target="_blank" >https://inzeko.ktu.lt/index.php/EE/article/view/30696</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5755/j01.ee.34.4.30696" target="_blank" >10.5755/j01.ee.34.4.30696</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Trend Modelling as a Support of Managerial Decision-Making Process in Relation to Customers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The issue of managerial decision-making in relation to customers plays a significant role in any enterprise. Managerial decisions are often based on input information that is difficult to quantify. Therefore, common statistical methods cannot be easily used. A trend is the least informative quantifier. The goal of the paper is to present a new formal tool of the managerial decision-making process based on the trend model. This tool is demonstrated using the following variables: word of mouth, electronic word of mouth, brand trust, consumer experience and consumer price perception. These variables were chosen from scientific papers that confirmed a relationship among them. A trend analysis of the model involves assessing the relevant group of particular situations. The model’s predictions can be described as a sequence of these scenarios. The findings show that the trend model is a powerful and suitable tool in the managerial decision-making process.

  • Název v anglickém jazyce

    Trend Modelling as a Support of Managerial Decision-Making Process in Relation to Customers

  • Popis výsledku anglicky

    The issue of managerial decision-making in relation to customers plays a significant role in any enterprise. Managerial decisions are often based on input information that is difficult to quantify. Therefore, common statistical methods cannot be easily used. A trend is the least informative quantifier. The goal of the paper is to present a new formal tool of the managerial decision-making process based on the trend model. This tool is demonstrated using the following variables: word of mouth, electronic word of mouth, brand trust, consumer experience and consumer price perception. These variables were chosen from scientific papers that confirmed a relationship among them. A trend analysis of the model involves assessing the relevant group of particular situations. The model’s predictions can be described as a sequence of these scenarios. The findings show that the trend model is a powerful and suitable tool in the managerial decision-making process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Inzinerine Ekonomika-Engineering Economics

  • ISSN

    1392-2785

  • e-ISSN

    2029-5839

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    412-424

  • Kód UT WoS článku

    001094744000004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85175995877