Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ENTREPRENEURSHIP IN FAMILY AND NON-FAMILY CONTEXTS: OVERVIEW AND PERSPECTIVES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F24%3APU151917" target="_blank" >RIV/00216305:26510/24:PU151917 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1401/papers/A_strakova.pdf" target="_blank" >https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1401/papers/A_strakova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ENTREPRENEURSHIP IN FAMILY AND NON-FAMILY CONTEXTS: OVERVIEW AND PERSPECTIVES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article examines key differences between family and non-family businesses, focusing on values, strategy, innovation, human capital, and work-life balance. Family businesses are characterized by long-term planning, deep-rooted values, and succession challenges. The family brings emotional aspects, while business requires rationality and results. Non-family businesses typically have formalized management, faster decision-making, and short-term performance goals, influencing flexibility and innovation. Questionnaires show family businesses prioritize stability and values, whereas non-family businesses emphasize innovation and competitiveness. The results suggest areas for future research and practical implications.

  • Název v anglickém jazyce

    ENTREPRENEURSHIP IN FAMILY AND NON-FAMILY CONTEXTS: OVERVIEW AND PERSPECTIVES

  • Popis výsledku anglicky

    The article examines key differences between family and non-family businesses, focusing on values, strategy, innovation, human capital, and work-life balance. Family businesses are characterized by long-term planning, deep-rooted values, and succession challenges. The family brings emotional aspects, while business requires rationality and results. Non-family businesses typically have formalized management, faster decision-making, and short-term performance goals, influencing flexibility and innovation. Questionnaires show family businesses prioritize stability and values, whereas non-family businesses emphasize innovation and competitiveness. The results suggest areas for future research and practical implications.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    2464-6733

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    01

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    226-233

  • Kód UT WoS článku

    001273360600039

  • EID výsledku v databázi Scopus