VYBRANÁ PROBLEMATIKA PŘI NEHODÁCH AUTOBUSU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F11%3APU92177" target="_blank" >RIV/00216305:26610/11:PU92177 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VYBRANÁ PROBLEMATIKA PŘI NEHODÁCH AUTOBUSU
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je shrnout nejdůležitější problematiku autobusu při analýze silničních nehod. Zejména nastínění poznání při řešení a zaměření reálné dopravní nehody. V příspěvku je věnována pozornost rozpoznání pravého světelného ukazatele pozorovaného svědkem z levé strany autobusu. Tedy určení vzdálenosti zádě autobusu od kolmice pozorovatele při rozpoznání pravého směrového ukazatele. Dále je zde řešena problematika minimálního průměru otáčení autobusu a jeho převod na úhel natočení kol, který je důležitým parametrem pro znalce pro simulační program Virtual CRASH. Na závěr příspěvku jsou uvedeny výsledky ze znaleckého pokusu doby odbočovacího manévru autobusu pro danou dopravní nehodu.
Název v anglickém jazyce
SELECTED ISSUES IN BUS ACCIDENT
Popis výsledku anglicky
This paper aims to summarize the most important issues in the analysis of bus traffic accidents. In particular, outlining the knowledge and focus on solving real-world accidents. The paper is devoted to recognizing the true light of the observed characteristics seen from the left side of the bus. Thus, determining the distance from the vertical bus stern observer to recognize the right directional indicators. There is also addressed issues of minimum diameter turning the bus and its transfer to the steering angle, which is an important parameter for an expert to simulation, Virtual CRASH. Finally the paper presents the results of an expert trying time cornering maneuver the bus for the accident.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
sborník příspěvků XV. mezinárodní konference analytiků dopravních nehod
ISBN
978-80-214-4109-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
VUT v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
28. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—