Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VYBRANÁ PROBLEMATIKA PŘI NEHODÁCH AUTOBUSU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F11%3APU92177" target="_blank" >RIV/00216305:26610/11:PU92177 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VYBRANÁ PROBLEMATIKA PŘI NEHODÁCH AUTOBUSU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je shrnout nejdůležitější problematiku autobusu při analýze silničních nehod. Zejména nastínění poznání při řešení a zaměření reálné dopravní nehody. V příspěvku je věnována pozornost rozpoznání pravého světelného ukazatele pozorovaného svědkem z levé strany autobusu. Tedy určení vzdálenosti zádě autobusu od kolmice pozorovatele při rozpoznání pravého směrového ukazatele. Dále je zde řešena problematika minimálního průměru otáčení autobusu a jeho převod na úhel natočení kol, který je důležitým parametrem pro znalce pro simulační program Virtual CRASH. Na závěr příspěvku jsou uvedeny výsledky ze znaleckého pokusu doby odbočovacího manévru autobusu pro danou dopravní nehodu.

  • Název v anglickém jazyce

    SELECTED ISSUES IN BUS ACCIDENT

  • Popis výsledku anglicky

    This paper aims to summarize the most important issues in the analysis of bus traffic accidents. In particular, outlining the knowledge and focus on solving real-world accidents. The paper is devoted to recognizing the true light of the observed characteristics seen from the left side of the bus. Thus, determining the distance from the vertical bus stern observer to recognize the right directional indicators. There is also addressed issues of minimum diameter turning the bus and its transfer to the steering angle, which is an important parameter for an expert to simulation, Virtual CRASH. Finally the paper presents the results of an expert trying time cornering maneuver the bus for the accident.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    sborník příspěvků XV. mezinárodní konference analytiků dopravních nehod

  • ISBN

    978-80-214-4109-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    VUT v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    28. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku