URČENÍ DOBY NUTNÉ PRO CHLADNUTÍ TURBODMYCHADEL VZNĚTOVÝCH MOTORU OSOBNÍCH VOZIDEL PO NADMĚRNÉM ZATÍŽENÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F11%3APU92255" target="_blank" >RIV/00216305:26610/11:PU92255 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
URČENÍ DOBY NUTNÉ PRO CHLADNUTÍ TURBODMYCHADEL VZNĚTOVÝCH MOTORU OSOBNÍCH VOZIDEL PO NADMĚRNÉM ZATÍŽENÍ
Popis výsledku v původním jazyce
V moderních automobilech je turbodmychadlo jasným trendem, kterým se ubírá vývoj nových spalovacích motorů. Měření měla za cíl poukázat na možné tepelné ovlivněni ložiskové skříně, která není chlazena chladícím okruhem motoru. S přestupem tepla z turbinové skříně je spojené možné nadměrné zatíženi zbytku oleje a jeho tepelná degradace. Následkem by mohla být předčasná ztráta mazacích vlastností oleje a vznik karbonových usazenin - kontaminace oleje. V současnosti obecně známá doba dvou minut volnoběžných otáček pro zchlazení turbodmychadla po nadměrném zatížení by měla předejít vzniku tohoto stavu. Z provedeného měření je patrné, že po dvou minutách volnoběžných otáček před zastavením motoru nedojde k překročeni teploty 250C v oblasti turbínove skříni.V odborných kruzích je známý fakt, že teplota 250C u vznětových motoru nemá vliv na vznik možných poškození turbodmychadla. Z provedených měřeni je
Název v anglickém jazyce
Determination cooling times for turbochargers diesel enginecar after excessive load
Popis výsledku anglicky
The aim is to measure the temperature of the turbocharger after engine shutdown. The simulation shows to user which temperature changes appear on the turbocharger during operation of a car with a turbocharged engine after high loads. By this measurementI want to prove necessity to keep a car engine cool down after a heavier burden on the idle speed. Output of the measurement is to determine time of the engine idling speed necessary for cooling the central housing temperature of 250C. By adhering to this time, it should be possible to prevent the turbocharger failures that occur due to excessive heat load for sudden stops. Especially the thermal degradation of oil and damage to the turbocharger bearings. Measurements were carried out on the stationaryunit in testing laboratories.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník
ISBN
978-80-214-4276-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
28. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—