Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

URČENÍ DOBY NUTNÉ PRO CHLADNUTÍ TURBODMYCHADEL VZNĚTOVÝCH MOTORU OSOBNÍCH VOZIDEL PO NADMĚRNÉM ZATÍŽENÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F11%3APU92255" target="_blank" >RIV/00216305:26610/11:PU92255 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    URČENÍ DOBY NUTNÉ PRO CHLADNUTÍ TURBODMYCHADEL VZNĚTOVÝCH MOTORU OSOBNÍCH VOZIDEL PO NADMĚRNÉM ZATÍŽENÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V moderních automobilech je turbodmychadlo jasným trendem, kterým se ubírá vývoj nových spalovacích motorů. Měření měla za cíl poukázat na možné tepelné ovlivněni ložiskové skříně, která není chlazena chladícím okruhem motoru. S přestupem tepla z turbinové skříně je spojené možné nadměrné zatíženi zbytku oleje a jeho tepelná degradace. Následkem by mohla být předčasná ztráta mazacích vlastností oleje a vznik karbonových usazenin - kontaminace oleje. V současnosti obecně známá doba dvou minut volnoběžných otáček pro zchlazení turbodmychadla po nadměrném zatížení by měla předejít vzniku tohoto stavu. Z provedeného měření je patrné, že po dvou minutách volnoběžných otáček před zastavením motoru nedojde k překročeni teploty 250C v oblasti turbínove skříni.V odborných kruzích je známý fakt, že teplota 250C u vznětových motoru nemá vliv na vznik možných poškození turbodmychadla. Z provedených měřeni je

  • Název v anglickém jazyce

    Determination cooling times for turbochargers diesel enginecar after excessive load

  • Popis výsledku anglicky

    The aim is to measure the temperature of the turbocharger after engine shutdown. The simulation shows to user which temperature changes appear on the turbocharger during operation of a car with a turbocharged engine after high loads. By this measurementI want to prove necessity to keep a car engine cool down after a heavier burden on the idle speed. Output of the measurement is to determine time of the engine idling speed necessary for cooling the central housing temperature of 250C. By adhering to this time, it should be possible to prevent the turbocharger failures that occur due to excessive heat load for sudden stops. Especially the thermal degradation of oil and damage to the turbocharger bearings. Measurements were carried out on the stationaryunit in testing laboratories.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník

  • ISBN

    978-80-214-4276-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    28. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku