Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porovnání odlišností při prvním spatření objektů řidičem ze stojícího a z jedoucího vozidla na základě jízdních zkoušek v reálném silničním provozu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F11%3APU93211" target="_blank" >RIV/00216305:26610/11:PU93211 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Porovnání odlišností při prvním spatření objektů řidičem ze stojícího a z jedoucího vozidla na základě jízdních zkoušek v reálném silničním provozu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá problematikou stanovení vzdálenosti, na kterou může řidič za snížené viditelnosti poprvé uvidět chodce na vozovce. Tato problematika je důležitá pro objasňování a posuzování závažných dopravních nehod, kterými jsou střety vozidel s chodci. Jelikož znalci mohou vzdálenost, potřebnou na první uvidění chodce řidičem, měřit jen ze stojícího nebo pomalu jedoucího vozidla, je důležité zabývat se výzkumem rozdílnosti ve vnímání objektů řidičem ze stojícího a jedoucího vozidla. Potřebný výzkumv této oblasti však dosud nebyl realizován z důvodu neexistence vhodné metody měření, která by za jízdy umožňovala měřit vzdálenost mezi objektem na vozovce a vozidlem v okamžiku, kdy řidič objekt poprvé uvidí. Toto omezení je v práci odstraňováno tím, že pro určení okamžiku prvního uvidění objektu je využito měření změny úhlu pohledu řidiče. Použito je speciálního zařízení vyvinuté společností v

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Differences of First Vision of Objects by Driver from Stationary and Moving Vehicles in Driving Experiments and in Regular Road Traffic

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the issues of determining the distance at which drivers can, in reduced visibility, spot for the first time a pedestrian on the road. This is important for clarifying and assessing serious traffic accidents such as collisions between vehicles and pedestrians. Since experts can measure the distance necessary to spot a pedestrian from a standing or slowly moving vehicle only, it is important to study the difference in perception of objects by drivers from a standing and a moving vehicle. However, so far no such necessary research has been conducted in this area, the reason being that no suitable measurement method was available which would enable to measure the distance between an object on the road and the vehicle in the moment when the driver spots the object. This limitation is in practice overcome by using for determining the moment the object is spotted a measurement of the change in the driver's angle of vision. Used for this purpose is a special device deve

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Soudní inženýrství

  • ISSN

    1211-443X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    89-101

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus