Technická analýza jízdní dynamiky traktoru versus pohyb motocyklu (čj. 4017)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F12%3APU107189" target="_blank" >RIV/00216305:26610/12:PU107189 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Technická analýza jízdní dynamiky traktoru versus pohyb motocyklu (čj. 4017)
Popis výsledku v původním jazyce
Úkolem projektu bylo technické posouzení reálné silniční dopravní nehody motocyklu Honda s traktorem New Holland s připojeným pracovním strojem Pottinger na pozemní komunikaci mimo obec, avšak krátce po výjezdu z obce. Na základě vyhodnocených stop na předmětných vozidlech a vozovce byla provedena nejprve vzájemná korespondence poškození motocyklu a traktoru a následně dovozena vzájemná technicky přijatelná poloha motocyklu s traktorem v okamžiku střetu a místo střetu. Střet předmětných vozidel a jejichnásledný pohyb do konečných poloh byl řešen pomocí dopředného kinetického výpočtu s podporou počítačového programu Virtual CRASH verze 2.2. Na řešení vlastního střetu navazuje řešení pohybu vozidel před střetem pomocí zpětného kinematického výpočtu rovněž s podporou programu Virtual CRASH. Závěrem byly stanoveny možnosti odvrácení střetu jednotlivými účastníky předmětné dopravní nehody.
Název v anglickém jazyce
Technical analysis of the dynamics driving the tractor movement versus motorcycle (čj. 4017)
Popis výsledku anglicky
The project was a technical assessment of the real road traffic accidents motorcycle Honda New Holland tractor with an attached machine Pottinger working on the road out of town, but shortly after leaving the village. On the basis of evaluated stop the vehicle and the road in question was first made mutual correspondence damage to the motorcycle and tractor and subsequently inferred mutual technically acceptable position motorcycle tractor at the time and place of conflict of conflict. Conflict of vehicle in question and their subsequent move into the final position was solved using the forward kinetic calculation with the support of a computer program Virtual CRASH version 2.2 The solution builds custom solutions to conflicts movement of vehicles fromcollision using a reverse kinematic calculation also with the support of Virtual CRASH. In conclusion, the possibility of averting conflict determined by the participants in question in an accident.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AG - Právní vědy
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů