Dopravní nehoda motocyklu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F12%3APU107935" target="_blank" >RIV/00216305:26610/12:PU107935 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dopravní nehoda motocyklu
Popis výsledku v původním jazyce
Analýza dopravní nehody motocyklu se smrtelným zraněním u obce Malhostice. Na motocyklu cestovaly dvě osoby, přičemž následkem nehody došlo k usmrcení jedné z nich. Vzhledem k absenci svědků a amnézii přeživší osoby, bylo nutné vyhodnotit, která osoba řídila motocykl. Provedená DNA analýza stop na řídítkách motocyklu neurčila jednoznačně řidiče motocyklu. K nehodě došlo na křižovatce tvaru ?T? a z dostupných podkladů nebylo jednoznačně jasné, jakou trajektorií motocykl křižovatku projel. Pro stanovení příčiny dopravní nehody bylo nutné provést výpočty a simulace několika možností průjezdu motocyklu křižovatkou ? jejich porovnáním byla vybrána technicky přijatelná varianta. Pro stanovení řidiče byla provedena simulace nárazu motocyklu do sloupku svodidla a pohybu jednotlivých účastníků po nárazu, při jejím zpracovávání byl s Ústavem soudního lékařství konzultován mechanismus možného vzniku poranění obou ú
Název v anglickém jazyce
Traffic motorcycle accident
Popis výsledku anglicky
Analysis of motorcycle traffic accident with fatal injuries near the village Malhostice. Two people travelled the motorcycle, the result of an accident causing the death of one of them. In the absence of witnesses and survivors amnesia, it was necessaryto evaluate which person drove a motorcycle. Performed DNA analysis of the feet on the handlebars of the motorcycle failed to identify clearly the driver of the motorcycle. The accident occurred at the intersection of the "T" and the available evidence was not explicitly clear what the bike paths crossed an intersection. To determine the causes of traffic accidents was necessary to perform calculations and simulations of several motorcycle transit options - the comparison was chosen technically acceptable option. To determine the driver was simulated motorcycle crash into a guardrail post movement of individual participants after the collision, when the processing was with the Institute of Forensic Medicine consulted on the possible mec
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů