Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza metod pro zjišťování a udržování bezpečné vzdálenosti při jízdě vozidel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F12%3APU99607" target="_blank" >RIV/00216305:26610/12:PU99607 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza metod pro zjišťování a udržování bezpečné vzdálenosti při jízdě vozidel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek pojednává o možnostech pro redukování nejčetnějších příčin dopravních nehod, se zaměřením zejména na nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem. Na základě praktických výsledků měření dodržování bezpečné vzdálenosti za vozidlem v obci lze konstatovat, že přibližně polovina řidičů nedodržuje dostatečnou bezpečnou vzdálenost za vpředu jedoucím vozidlem a podceňuje nebezpečí z toho vyplývající. Opakovaně se potvrdilo, že řidiči si neuvědomují ověřené zákonitosti spojené s reakčí dobou, reakční dráhou a brzdnou dráhou. Podobné chování řidičů je na všech kategoriích pozemních komunikací. K tomu je zřejmě potřebné zavést účinnější kontrolní opatření na silnicích a změnit metodiku výuky a výcviku v autoškolách. článek dále obsahuje popis systému pro kontrolu a vyhodnocování příslušných přestupků na dálnici v Německu. Systém využívá zařízení pro kontrolu stanovené rychlosti a v

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of methods for keeping a safe driving distance

  • Popis výsledku anglicky

    Statistics for traffic accidents indicate that their main cause is due to wrong driving styles. These accidents are specifically due to inexperienced driving in adverse climates and road conditions. Rear-end accidents originate from failure to estimate proper distance and dual task performance while following. The main reason for rear-end accidents is a disrespect for safe driving distances between vehicles in normal road and weather conditions. This fact is also confirmed when using practical distancemeasurements in real road traffic. First possibility to reduce the number of accidents is to check a drivers activities with some type of recording system. Another opportunity is the development of education and training methodology in driving schools and training centers. Practical training should approach real conditions, thus the schools should be equipped with specially adapted vehicles. As well, there should be a training course with obstacles to simulate safe driving distances, sud

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník anotací

  • ISBN

    978-80-214-4485-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    74-79

  • Název nakladatele

    VUT

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    25. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku