Analýza metod pro zjišťování a udržování bezpečné vzdálenosti při jízdě vozidel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F12%3APU99607" target="_blank" >RIV/00216305:26610/12:PU99607 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza metod pro zjišťování a udržování bezpečné vzdálenosti při jízdě vozidel
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o možnostech pro redukování nejčetnějších příčin dopravních nehod, se zaměřením zejména na nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem. Na základě praktických výsledků měření dodržování bezpečné vzdálenosti za vozidlem v obci lze konstatovat, že přibližně polovina řidičů nedodržuje dostatečnou bezpečnou vzdálenost za vpředu jedoucím vozidlem a podceňuje nebezpečí z toho vyplývající. Opakovaně se potvrdilo, že řidiči si neuvědomují ověřené zákonitosti spojené s reakčí dobou, reakční dráhou a brzdnou dráhou. Podobné chování řidičů je na všech kategoriích pozemních komunikací. K tomu je zřejmě potřebné zavést účinnější kontrolní opatření na silnicích a změnit metodiku výuky a výcviku v autoškolách. článek dále obsahuje popis systému pro kontrolu a vyhodnocování příslušných přestupků na dálnici v Německu. Systém využívá zařízení pro kontrolu stanovené rychlosti a v
Název v anglickém jazyce
Analysis of methods for keeping a safe driving distance
Popis výsledku anglicky
Statistics for traffic accidents indicate that their main cause is due to wrong driving styles. These accidents are specifically due to inexperienced driving in adverse climates and road conditions. Rear-end accidents originate from failure to estimate proper distance and dual task performance while following. The main reason for rear-end accidents is a disrespect for safe driving distances between vehicles in normal road and weather conditions. This fact is also confirmed when using practical distancemeasurements in real road traffic. First possibility to reduce the number of accidents is to check a drivers activities with some type of recording system. Another opportunity is the development of education and training methodology in driving schools and training centers. Practical training should approach real conditions, thus the schools should be equipped with specially adapted vehicles. As well, there should be a training course with obstacles to simulate safe driving distances, sud
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník anotací
ISBN
978-80-214-4485-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
74-79
Název nakladatele
VUT
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
25. 4. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—