Výpočet odpisů nákladních vozidel při vyčíslení ztráty zisku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F13%3APU105074" target="_blank" >RIV/00216305:26610/13:PU105074 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výpočet odpisů nákladních vozidel při vyčíslení ztráty zisku
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou stanovení výše odpisů nákladního vozidla při vyčíslení ztráty zisku. Neexistence jednotné metodiky a přebírání nákladů tak, jak jsou vedeny v účetnictví vede k rozdílným výsledkům. Především z důvodu, že si účetní odpisystanoví každá účetní jednotka samostatně a odpisy neodpovídají reálnému opotřebení vozidla. Cílem bylo stanovit odpisy v jednotlivých letech tak, aby odpovídali reálnému opotřebení nákladního vozidla v čase. Nevhodně zvolená metoda odepisování má zásadní vliv na výpočet zisku. Autor navrhl metodu výpočtu odpisů na základě užití amortizační stupnice ZS I/2005, která je vice variabilní, než předchozí doposud používané metody. Tato metoda zahrnuje při výpočtu jak počet ujetých km, tak i dobu provozu nákladního vozidla. Zjištěné poznatky budou dále použity při stanovení všeobecné metodiky pro výpočet majetkové újmy dopravce silniční nákladní dopr
Název v anglickém jazyce
Calculation of depreciation trucks for quantification lost profits
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the determination of the amount of depreciation truck calculating the loss of profits. Missing unified methodology and sorting of costs, such as shown in the accounting leads to different results. Main reason is that the depreciation accounting each unit of account by yourself and depreciation is not real. The aim was to determine the depreciation for each year so that the real wear answered the truck in time. Wrong choice of method of amortization has a major impact on the profitcalculation. Author proposed a method of calculating depreciation based on depreciation scales use ZS I/2005, which is more flexible than previous methods used so far. This method involves the calculation of number of kilometers traveled and the time ofoperation of the lorry. The findings will also be used in determining general methodology for calculating property damage of truck forwarder when the vehicle is out of service after the truck accident for necessary repairs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Junior Forensic Science Brno 2013 - sborník příspěvků
ISBN
978-80-214-4704-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
85-85
Název nakladatele
ÚSI VUT v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
25. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—