Systémový přístup k hodnocení rozsahu škod na životním prostředí z pohledu rizikového inženýrství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F15%3APU112771" target="_blank" >RIV/00216305:26610/15:PU112771 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Systémový přístup k hodnocení rozsahu škod na životním prostředí z pohledu rizikového inženýrství
Popis výsledku v původním jazyce
Dopravní nehody mají za následek nejen ztráty na lidských životech, zdraví a materiálové škody, ale i škody na životním prostředí, způsobené únikem provozních kapalin nebo přepravovaných nebezpečných látek. Stanovení závažnosti a rozsahu vzniklé havárieje založeno na odborných posudcích expertů a znalců. Kromě běžných metod se mohou při řešení této problematiky velmi významně uplatnit i metody rizikového inženýrství. Příspěvek seznamuje s možnostmi využití vybraných metod analýzy rizik, které jsou jedním ze stěžejních nástrojů rizikového inženýrství, jako podpůrného nástroje pro stanovení rozsahu vzniklých škod na složkách životního prostředí, včetně doporučených postupů, kombinací a aplikací těchto metod.
Název v anglickém jazyce
System approach to assessing the extent of environmental damages in terms of the risk engineering
Popis výsledku anglicky
Road accidents have resulted not only in loss of human life, health and material damage, but also in the environmental damages caused by leaks of operating fluids or transported hazardous substances. Determining the severity and extent of the occurred accident is based on the expertise of experts. Besides the common methods, the risk engineering methods can be applied while resolving this issue. The contribution introduces the possibilities of using selected methods of risk analysis, which are the coreof risk engineering, as a support tool for determining the extent of the damage incurred on the environmental components, including recommended procedures, combinations and applications of these methods.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ExFoS 2015 (Expert Forensic Science), XXIV. mezinárodní vědecká konference soudního inženýrství, sborník příspěvků
ISBN
978-80-214-5100-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
307-315
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
23. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—