Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řidičova kontrola situace za vozidlem při jízdě v noci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F16%3APU120435" target="_blank" >RIV/00216305:26610/16:PU120435 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Řidičova kontrola situace za vozidlem při jízdě v noci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se věnuje komplexní analýze chování 22 řidičů při objíždění 12 chodců (figurantů) při jízdě v noci. Data pro účely této analýzy byla získána za pomoci eyetrackeru, který umožňuje sledovat směr a změnu směru pohledu řidiče. Dále byla mj. zaznamenávána data pomocí rozhraní vozidla OBD, která umožňují získat přehled např. o sešlápnutí akceleračního pedálu, momentální rychlosti vozidla aj. Cílem provedené analýzy bylo především zjištění celkového času, který řidiči před započetím předmětného manévru ke kontrole situace za vozidlem potřebovali. Dále byly vyhodnocovány jednotlivé složky tohoto času, kterými jsou samotná fixace pohledu řidiče do zrcátka resp. kontrola objektu v zrcátku a čas, který je potřebný k přesunu pohledu řidiče z původně sledovaného objektu do zrcátka a po kontrole situace v zpětném zrcátku zpět na sledování provozu či nového objektu v silničním provozu. Pohledy do zrcátek byly dále hodnoceny a rozděleny do kategorií vzhledem k použitému zpětnému zrcátku (levé, pravé, interiéro

  • Název v anglickém jazyce

    Control of the situation behind the vehicle during nighttime driving by the driver

  • Popis výsledku anglicky

    The article is devoted to a comprehensive analysis of the behavior of the 22 drivers in the circumnavigation of 12 pedestrians (helpers) when driving at night. Data for the purpose of this analysis was obtained with the help of eyetrackeru, which allows you to track and change the direction of the line of sight of the driver. Furthermore, mj. recorded data with the vehicle OBD interface that allow you to get an overview of for example. on the acceleration pedal, the pedal the momentary speed of the vehicle, etc. The aim of the analysis was to determine the total time that the drivers before the start of the manoeuvre to check the situation behind the vehicle. The individual components were evaluated further this time, which are the very cockpit fixation in the mirror or check object in the rearview mirror and the time that is required to move the driver's view of the object originally in the mirror and after reviewing the situation in the rearview mirror back to the traffic monitor or a new object on

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30305 - Occupational health

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů