Řidičova kontrola situace za vozidlem při jízdě v noci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F16%3APU120435" target="_blank" >RIV/00216305:26610/16:PU120435 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řidičova kontrola situace za vozidlem při jízdě v noci
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se věnuje komplexní analýze chování 22 řidičů při objíždění 12 chodců (figurantů) při jízdě v noci. Data pro účely této analýzy byla získána za pomoci eyetrackeru, který umožňuje sledovat směr a změnu směru pohledu řidiče. Dále byla mj. zaznamenávána data pomocí rozhraní vozidla OBD, která umožňují získat přehled např. o sešlápnutí akceleračního pedálu, momentální rychlosti vozidla aj. Cílem provedené analýzy bylo především zjištění celkového času, který řidiči před započetím předmětného manévru ke kontrole situace za vozidlem potřebovali. Dále byly vyhodnocovány jednotlivé složky tohoto času, kterými jsou samotná fixace pohledu řidiče do zrcátka resp. kontrola objektu v zrcátku a čas, který je potřebný k přesunu pohledu řidiče z původně sledovaného objektu do zrcátka a po kontrole situace v zpětném zrcátku zpět na sledování provozu či nového objektu v silničním provozu. Pohledy do zrcátek byly dále hodnoceny a rozděleny do kategorií vzhledem k použitému zpětnému zrcátku (levé, pravé, interiéro
Název v anglickém jazyce
Control of the situation behind the vehicle during nighttime driving by the driver
Popis výsledku anglicky
The article is devoted to a comprehensive analysis of the behavior of the 22 drivers in the circumnavigation of 12 pedestrians (helpers) when driving at night. Data for the purpose of this analysis was obtained with the help of eyetrackeru, which allows you to track and change the direction of the line of sight of the driver. Furthermore, mj. recorded data with the vehicle OBD interface that allow you to get an overview of for example. on the acceleration pedal, the pedal the momentary speed of the vehicle, etc. The aim of the analysis was to determine the total time that the drivers before the start of the manoeuvre to check the situation behind the vehicle. The individual components were evaluated further this time, which are the very cockpit fixation in the mirror or check object in the rearview mirror and the time that is required to move the driver's view of the object originally in the mirror and after reviewing the situation in the rearview mirror back to the traffic monitor or a new object on
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
30305 - Occupational health
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů