MOŽNOSTI ZAMĚŘENÍ MÍSTA DOPRAVNÍ NEHODY S VYUŽITÍM ORTOFOTOSNÍMKŮ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F16%3APU122809" target="_blank" >RIV/00216305:26610/16:PU122809 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2016/08/Sbornik_prispevku_2016.pdf" target="_blank" >http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2016/08/Sbornik_prispevku_2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
MOŽNOSTI ZAMĚŘENÍ MÍSTA DOPRAVNÍ NEHODY S VYUŽITÍM ORTOFOTOSNÍMKŮ
Popis výsledku v původním jazyce
Pro využití v soudně –inženýrské praxi při analýze silničních nehod je kvalitně provedená dokumentace místa dopravní nehody (dále jen DN) základním uceleným materiálem. Je třeba mít na paměti, že na základě dokumentace místa DN budou správní orgány nebo orgány činné v trestním řízení rozhodovat o zavinění nehody, o způsobu a druhu porušení pravidel provozu na pozemních komunikacích jednotlivými účastníky nehody a vlastně celkově hodnotit DN. Tyto materiály slouží take jako základní podklady pro práci soudních znalců při analýze nehodového děje. V tomto článku se zaměříme především na metody, způsoby a prostředky používané Policii České republiky, přesněji orgány činnými v trestním řízení či orgány policie, při topografické a fotografické dokumentaci míst silničních dopravních nehod. Cílem je porovnat tyto metody mezi sebou podle jejich přesnosti a časové náročnosti.
Název v anglickém jazyce
POSIBILITIES OF MEASUREMENT OF TRAFFIC ACCIDENT SITE WITH USING ORTHOPHOTOMAPS
Popis výsledku anglicky
This article deals with a comparison of the currently available methods, which can be used for documentation of traffic accident place. Well done documentation of traffic accident place as a plan is one of the key assumptions and input data for later analysis of accident. Compared the methods of focus by measuring wheels, geodesic total station and ortophotographs. Nowadays orthophotomaps are commonly used as an auxiliary document for creating the plan of traffic accident place by the police. It is appropriate to focus on the benefits and limiting conditions of their use.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů