Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALYSIS OF SELECTED DISTRACTING FACTORS INFLUENCING MOTORIC COMPONENT OF REACTION TIME USING ELECTROMYOGRAPHY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F17%3APU123812" target="_blank" >RIV/00216305:26610/17:PU123812 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.fpz.unizg.hr/zirp-lst/assets/files/ZIRP-2017-conference-proceedings.pdf" target="_blank" >http://www.fpz.unizg.hr/zirp-lst/assets/files/ZIRP-2017-conference-proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ANALYSIS OF SELECTED DISTRACTING FACTORS INFLUENCING MOTORIC COMPONENT OF REACTION TIME USING ELECTROMYOGRAPHY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to introduce the new methodology of driver’s reaction time investigation in real traffic conditions. The investigation of reaction time was performed with the help of the biosignals’ acquisition. The biosignals’ acquisition enabled to penetrate into the biomechanics of the braking movement of the right lower limb. Furthermore, the effects of distracting stimuli to driver’s reaction time were analysed to find the connection between the distraction and its effect to the right lower limb movement during the braking of the vehicle. Effect of selected distraction factors on movement time and also on muscle activation duration has been analysed.

  • Název v anglickém jazyce

    ANALYSIS OF SELECTED DISTRACTING FACTORS INFLUENCING MOTORIC COMPONENT OF REACTION TIME USING ELECTROMYOGRAPHY

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to introduce the new methodology of driver’s reaction time investigation in real traffic conditions. The investigation of reaction time was performed with the help of the biosignals’ acquisition. The biosignals’ acquisition enabled to penetrate into the biomechanics of the braking movement of the right lower limb. Furthermore, the effects of distracting stimuli to driver’s reaction time were analysed to find the connection between the distraction and its effect to the right lower limb movement during the braking of the vehicle. Effect of selected distraction factors on movement time and also on muscle activation duration has been analysed.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LQ1601" target="_blank" >LQ1601: CEITEC 2020</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů