Případová studie: stanovení EES vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F19%3APU132714" target="_blank" >RIV/00216305:26610/19:PU132714 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2019_final.pdf" target="_blank" >http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2019_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Případová studie: stanovení EES vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Součástí soudně inženýrské praxe je analýza silničních nehod a tvorba znaleckých posudků. Při komplexní analýze dopravních nehod, zjišťování řešení vlastního střetu a předstřetového pohybu, je zapotřebí správně posoudit kinetickou energii přetvořenou na deformační práci. Jedním z důležitých parametrů při řešení střetu je deformační energie pohlcená deformačními zónami vozidla při nárazu do překážky. V rámci znaleckých posudků se k určení deformační energie využívá tzv. odborný odhad energetické ekvivalentní rychlosti (dále jen EES), a to na základě trvalých deformací vozidla. Na případové studii je následně demonstrován postup vyhodnocení rozsahu deformace vozidla s využitím metody 3D zobrazení a 2D zobrazení a její následná analýza.
Název v anglickém jazyce
Case study: determination of EES
Popis výsledku anglicky
Součástí soudně inženýrské praxe je analýza silničních nehod a tvorba znaleckých posudků. Při komplexní analýze dopravních nehod, zjišťování řešení vlastního střetu a předstřetového pohybu, je zapotřebí správně posoudit kinetickou energii přetvořenou na deformační práci. Jedním z důležitých parametrů při řešení střetu je deformační energie pohlcená deformačními zónami vozidla při nárazu do překážky. V rámci znaleckých posudků se k určení deformační energie využívá tzv. odborný odhad energetické ekvivalentní rychlosti (dále jen EES), a to na základě trvalých deformací vozidla. Na případové studii je následně demonstrován postup vyhodnocení rozsahu deformace vozidla s využitím metody 3D zobrazení a 2D zobrazení a její následná analýza.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů