Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Moderní metody dokumentace a analýzy poškození vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F23%3APU151144" target="_blank" >RIV/00216305:26610/23:PU151144 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44994575:_____/23:10001729

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.lib.vutbr.cz/index.php/sinz/article/view/81/65" target="_blank" >https://journals.lib.vutbr.cz/index.php/sinz/article/view/81/65</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/SI.2023.2.22" target="_blank" >10.13164/SI.2023.2.22</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Moderní metody dokumentace a analýzy poškození vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    ÚvodHlavním cílem tohoto článku je představit odborné veřejnosti výstupy projektu „Moderní metody dokumentace a analýzy poškození vozidel“, řešeného Centrem dopravního výzkumu v.v.i. a Ústavem Soudního inženýrství VUT v Brně v rámci programu DOPRAVA 2020+,kterými jsou odborná monografie „ANALÝZA POŠKOZENÍ VOZIDEL: Průvodce metodami dokumentace akvantifikace deformační energie“ a Specializovaná veřejná databáze –Katalog poškození vozidel. Výstupy umožní zkvalitnění vstupů a zpřesnění výstupů při analýze dopravních nehod avýznamně tak přispějí k posílení právní jistoty účastníků dopravních nehod a tím ke snížení vedlejších nákladů vzniklých v souvislosti s nehodou.Podklady a metodyVrámci řešení projektu byl realizován výzkum využitelnosti různých tradičních, ale imoderních metod dokumentace a následné analýzy poškození vozidel, které jsou důležitými podklady pro účely analýzy nehodového děje. Následně byla provedena validace použitelnosti vybraných metod dokumentace a analýzy poškození, v závislosti na rozsahu a charakteru poškození. Získaná data pak byla využita jako podklad pro vytvoření hlavních výstupů tohoto projektu.VýsledkyHlavní výstup projektu Specializovaná veřejná databáze: Katalog poškození obsahuje dvězákladní části –katalog charakteristických poškození a EES katalog. Tento nástroj může sloužit jako kvalitní podklad pro nezanedbatelnou součást analýzy nehodového děje, kterou je validace vzájemné korespondence poškození vozidel po střetu. Databáze může být nedocenitelnou pomůckou při analýze nehodového děje zejména vpřípadech, kdy jsou podklady zpředmětné nehody nedostatečné (například manipulované škodní události) nebo se jedná o specifická poškození, knimž zpravidla není vdostupných databázích nárazových testů mnoho dostupných údajů (například poškození vzniklá při nízkých rychlostech). Kniha „ANALÝZA POŠKOZENÍ VOZIDEL: Průvodce metodami dokumentace a kvan

  • Název v anglickém jazyce

    Modern methods for vehicle crush documentation and analysis

  • Popis výsledku anglicky

    IntroductionThe paper aims to present the outputs of the project Modern Methods of Vehicle Damage Documentation and Analysis solved by the Transport Research Centre (CDV) and by the Department of Forensic Engineeringof the Brno University of Technology (IFE BUT) within the Technology Agency of the Czech Republic program DOPRAVA 2020+ -the book Vehicle Crush Investigation: A Guidebook to documentation and analysis and Database -The Catalogue of Vehicle Damage. CDV and IFE BUT cooperation enables the introduction of high-quality results into practice in the field of forensic expertise. The outputs will enable the improvement of inputs and the refinement of outputs in the analysis of road accidents and will thus significantlycontributeto strengthening the legal certainty of accident participants,thereby reducing the secondary costs incurred in connection with the accident. Materials and methods: The research focused on analysingthe usability of various methods for documentation and subsequent analysis of vehicle damage for the purposes of comprehensive crash analysis and also subsequent validation of the applicability of selected methods of documentation and damage analysis depending on the extent and characterof the damage. The documentation and subsequent vehicle damage analysis serve as the basisfor the comprehensive crash analysis,including impact speed determination.For the purposes of the analysis wereusednot onlyresults from simulated conditions (realization of crash tests), but alsoreal-world scenarios (traffic crash investigation). The obtained data served to createthe main outputs of this project. The results: The main output of the project-Database: The damage catalogue -contains twomain parts:the characteristic damage catalogueand the EES catalogue. Both parts include data from real road crashes as well as data from crash tests. This tool can serve as a quality basis for the crash analysis and th

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK02000084" target="_blank" >CK02000084: Moderní metody dokumentace a analýzy poškození vozidel</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Soudní inženýrství

  • ISSN

    2788-2764

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    22-31

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus