Moderní metody dokumentace a analýzy poškození vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F23%3APU151144" target="_blank" >RIV/00216305:26610/23:PU151144 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44994575:_____/23:10001729
Výsledek na webu
<a href="https://journals.lib.vutbr.cz/index.php/sinz/article/view/81/65" target="_blank" >https://journals.lib.vutbr.cz/index.php/sinz/article/view/81/65</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13164/SI.2023.2.22" target="_blank" >10.13164/SI.2023.2.22</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Moderní metody dokumentace a analýzy poškození vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
ÚvodHlavním cílem tohoto článku je představit odborné veřejnosti výstupy projektu „Moderní metody dokumentace a analýzy poškození vozidel“, řešeného Centrem dopravního výzkumu v.v.i. a Ústavem Soudního inženýrství VUT v Brně v rámci programu DOPRAVA 2020+,kterými jsou odborná monografie „ANALÝZA POŠKOZENÍ VOZIDEL: Průvodce metodami dokumentace akvantifikace deformační energie“ a Specializovaná veřejná databáze –Katalog poškození vozidel. Výstupy umožní zkvalitnění vstupů a zpřesnění výstupů při analýze dopravních nehod avýznamně tak přispějí k posílení právní jistoty účastníků dopravních nehod a tím ke snížení vedlejších nákladů vzniklých v souvislosti s nehodou.Podklady a metodyVrámci řešení projektu byl realizován výzkum využitelnosti různých tradičních, ale imoderních metod dokumentace a následné analýzy poškození vozidel, které jsou důležitými podklady pro účely analýzy nehodového děje. Následně byla provedena validace použitelnosti vybraných metod dokumentace a analýzy poškození, v závislosti na rozsahu a charakteru poškození. Získaná data pak byla využita jako podklad pro vytvoření hlavních výstupů tohoto projektu.VýsledkyHlavní výstup projektu Specializovaná veřejná databáze: Katalog poškození obsahuje dvězákladní části –katalog charakteristických poškození a EES katalog. Tento nástroj může sloužit jako kvalitní podklad pro nezanedbatelnou součást analýzy nehodového děje, kterou je validace vzájemné korespondence poškození vozidel po střetu. Databáze může být nedocenitelnou pomůckou při analýze nehodového děje zejména vpřípadech, kdy jsou podklady zpředmětné nehody nedostatečné (například manipulované škodní události) nebo se jedná o specifická poškození, knimž zpravidla není vdostupných databázích nárazových testů mnoho dostupných údajů (například poškození vzniklá při nízkých rychlostech). Kniha „ANALÝZA POŠKOZENÍ VOZIDEL: Průvodce metodami dokumentace a kvan
Název v anglickém jazyce
Modern methods for vehicle crush documentation and analysis
Popis výsledku anglicky
IntroductionThe paper aims to present the outputs of the project Modern Methods of Vehicle Damage Documentation and Analysis solved by the Transport Research Centre (CDV) and by the Department of Forensic Engineeringof the Brno University of Technology (IFE BUT) within the Technology Agency of the Czech Republic program DOPRAVA 2020+ -the book Vehicle Crush Investigation: A Guidebook to documentation and analysis and Database -The Catalogue of Vehicle Damage. CDV and IFE BUT cooperation enables the introduction of high-quality results into practice in the field of forensic expertise. The outputs will enable the improvement of inputs and the refinement of outputs in the analysis of road accidents and will thus significantlycontributeto strengthening the legal certainty of accident participants,thereby reducing the secondary costs incurred in connection with the accident. Materials and methods: The research focused on analysingthe usability of various methods for documentation and subsequent analysis of vehicle damage for the purposes of comprehensive crash analysis and also subsequent validation of the applicability of selected methods of documentation and damage analysis depending on the extent and characterof the damage. The documentation and subsequent vehicle damage analysis serve as the basisfor the comprehensive crash analysis,including impact speed determination.For the purposes of the analysis wereusednot onlyresults from simulated conditions (realization of crash tests), but alsoreal-world scenarios (traffic crash investigation). The obtained data served to createthe main outputs of this project. The results: The main output of the project-Database: The damage catalogue -contains twomain parts:the characteristic damage catalogueand the EES catalogue. Both parts include data from real road crashes as well as data from crash tests. This tool can serve as a quality basis for the crash analysis and th
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK02000084" target="_blank" >CK02000084: Moderní metody dokumentace a analýzy poškození vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Soudní inženýrství
ISSN
2788-2764
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
22-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—