Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Advanced Control Algorithms for Six-phase PMS Motor with Segregated Windings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26620%2F18%3APR32088" target="_blank" >RIV/00216305:26620/18:PR32088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Advanced Control Algorithms for Six-phase PMS Motor with Segregated Windings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Realized functional sample is composed from six-phase PMS motor with segregated windings (developed in 3Ccar project as a powertrain for fully electrical vehicle), from voltage source inverter, testing dynamometer and from developed advanced control and compensation algorithms. The control algorithm contains several parts which ensure precise motor control. In addition to the conventional blocks commonly used in the vector control algorithm structure and the energy optimal motor control mode when the maximum torque to ampere (MTPA) curve is followed, the decoupling block is an important and crucial part. It is in use when only one three-phase subsystem is actively running. The second subsystem is due to a malfunction either disconnected or it is switched to active short-circuit (ASC) mode. In both cases, an asymmetry given by segregated winding nature appears and causes torque pulsation. The proposed compensation strategy significantly reduces these torque pulsations. The control and compensation algorithms were first tested on the motor model in the environment of MATLAB Simulink and then tested at a dynamometer test bench.

  • Název v anglickém jazyce

    Advanced Control Algorithms for Six-phase PMS Motor with Segregated Windings

  • Popis výsledku anglicky

    Realized functional sample is composed from six-phase PMS motor with segregated windings (developed in 3Ccar project as a powertrain for fully electrical vehicle), from voltage source inverter, testing dynamometer and from developed advanced control and compensation algorithms. The control algorithm contains several parts which ensure precise motor control. In addition to the conventional blocks commonly used in the vector control algorithm structure and the energy optimal motor control mode when the maximum torque to ampere (MTPA) curve is followed, the decoupling block is an important and crucial part. It is in use when only one three-phase subsystem is actively running. The second subsystem is due to a malfunction either disconnected or it is switched to active short-circuit (ASC) mode. In both cases, an asymmetry given by segregated winding nature appears and causes torque pulsation. The proposed compensation strategy significantly reduces these torque pulsations. The control and compensation algorithms were first tested on the motor model in the environment of MATLAB Simulink and then tested at a dynamometer test bench.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    3CCAR_PMSM_SW_CONTROL

  • Číselná identifikace

    156346

  • Technické parametry

    Realizovaný funkční vzorek posloužil k ověření navržených a implementovaných řídicích a kompenzačních algoritmů. Řídicí algoritmus umožňuje řídit šestifázový motor se segregovaným vinutím i v případě poruchy jednoho třífázového subsystému. Nesymetrie matice indukčností v tomto případě způsobí pulsaci momentu a nemožnost použít klasické vektorové řízení v rotorových souřadnicích. Navržené kompenzační strategie snižují pulsaci momentu i akustickou hladinu hluku produkovanou motorem. Použití MTPA křivky při řízení umožňuje dosáhnout energeticky optimálního řízení.

  • Ekonomické parametry

    Použití redundance v počtu vinutí jednoho fyzického motoru umožňuje dosáhnout fungování pohonu i v případě jedné izolované poruchy. Není proto nutné při vysokých požadavcích na bezpečnost a funkci motoru provádět zdvojení pohonu druhým fyzickým motorem. To může vést ke snížení ceny pohonů plně elektrických vozidel.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

  • Název vlastníka

    Kybernetika pro materiálové vědy

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem