Dead-Time Compensation Strategies Based on Kalman Filter Algorithm for PMSM Drives
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26620%2F19%3APU133432" target="_blank" >RIV/00216305:26620/19:PU133432 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8926806" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8926806</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IECON.2019.8926806" target="_blank" >10.1109/IECON.2019.8926806</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Dead-Time Compensation Strategies Based on Kalman Filter Algorithm for PMSM Drives
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, two novel approaches to compensate VSI nonlinearities and dead-time effects are presented. The voltage disturbance observers are based on the Kalman filter algorithm. Their design is focused on suppressing the effect of the quantization noise and other speed measurement inaccuracies on the estimates of the disturbance voltage. In the one case, the rotor velocity is estimated by angle tracking observer and enters to the proposed observer instead of the measured speed. In the latter case, the observer is extended by another state. As a result, the observer is able to estimate the disturbance voltages and rotor velocity. The efficiency of the proposed approaches is verified by experiments on the
Název v anglickém jazyce
Dead-Time Compensation Strategies Based on Kalman Filter Algorithm for PMSM Drives
Popis výsledku anglicky
In this paper, two novel approaches to compensate VSI nonlinearities and dead-time effects are presented. The voltage disturbance observers are based on the Kalman filter algorithm. Their design is focused on suppressing the effect of the quantization noise and other speed measurement inaccuracies on the estimates of the disturbance voltage. In the one case, the rotor velocity is estimated by angle tracking observer and enters to the proposed observer instead of the measured speed. In the latter case, the observer is extended by another state. As a result, the observer is able to estimate the disturbance voltages and rotor velocity. The efficiency of the proposed approaches is verified by experiments on the
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IECON 2019 - 45th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society
ISBN
978-1-7281-4879-3
ISSN
1553-572X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
986-991
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Lisabon, Portugalsko
Místo konání akce
Lisabon
Datum konání akce
14. 10. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000522050600156