Minimizing Power Consumption of Automotive AC System by Condenser Fan Speed Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26620%2F20%3APU136670" target="_blank" >RIV/00216305:26620/20:PU136670 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9152547" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9152547</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISIE45063.2020.9152547" target="_blank" >10.1109/ISIE45063.2020.9152547</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Minimizing Power Consumption of Automotive AC System by Condenser Fan Speed Control
Popis výsledku v původním jazyce
This paper introduces three methods of an automotive refrigeration compressor power measurement and computation. All the methods are evaluated on a test bench with convenient results. The model-based method in combination with the condenser model and condenser fan characteristic is then used for assembly of an optimization problem, which has been solved to find an optimal condenser fan speed for a combination of compressor speed and ambient temperature. This method of condensing pressure (temperature) control can be useful to achieve minimal power consumption of the refrigeration system for electric vehicles and even in other application areas with variable speed compressors and condenser fans.
Název v anglickém jazyce
Minimizing Power Consumption of Automotive AC System by Condenser Fan Speed Control
Popis výsledku anglicky
This paper introduces three methods of an automotive refrigeration compressor power measurement and computation. All the methods are evaluated on a test bench with convenient results. The model-based method in combination with the condenser model and condenser fan characteristic is then used for assembly of an optimization problem, which has been solved to find an optimal condenser fan speed for a combination of compressor speed and ambient temperature. This method of condensing pressure (temperature) control can be useful to achieve minimal power consumption of the refrigeration system for electric vehicles and even in other application areas with variable speed compressors and condenser fans.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2020 IEEE 29th International Symposium on Industrial Electronics (ISIE)
ISBN
978-1-7281-5635-4
ISSN
2163-5145
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
148-153
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Delft
Místo konání akce
Delft (online)
Datum konání akce
17. 6. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—