Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Minimizing Power Consumption of Automotive AC System by Condenser Fan Speed Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26620%2F20%3APU136670" target="_blank" >RIV/00216305:26620/20:PU136670 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9152547" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9152547</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISIE45063.2020.9152547" target="_blank" >10.1109/ISIE45063.2020.9152547</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Minimizing Power Consumption of Automotive AC System by Condenser Fan Speed Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces three methods of an automotive refrigeration compressor power measurement and computation. All the methods are evaluated on a test bench with convenient results. The model-based method in combination with the condenser model and condenser fan characteristic is then used for assembly of an optimization problem, which has been solved to find an optimal condenser fan speed for a combination of compressor speed and ambient temperature. This method of condensing pressure (temperature) control can be useful to achieve minimal power consumption of the refrigeration system for electric vehicles and even in other application areas with variable speed compressors and condenser fans.

  • Název v anglickém jazyce

    Minimizing Power Consumption of Automotive AC System by Condenser Fan Speed Control

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces three methods of an automotive refrigeration compressor power measurement and computation. All the methods are evaluated on a test bench with convenient results. The model-based method in combination with the condenser model and condenser fan characteristic is then used for assembly of an optimization problem, which has been solved to find an optimal condenser fan speed for a combination of compressor speed and ambient temperature. This method of condensing pressure (temperature) control can be useful to achieve minimal power consumption of the refrigeration system for electric vehicles and even in other application areas with variable speed compressors and condenser fans.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2020 IEEE 29th International Symposium on Industrial Electronics (ISIE)

  • ISBN

    978-1-7281-5635-4

  • ISSN

    2163-5145

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    148-153

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Delft

  • Místo konání akce

    Delft (online)

  • Datum konání akce

    17. 6. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku