Pohyb jako prevence stresu v současné škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26630%2F15%3APU114866" target="_blank" >RIV/00216305:26630/15:PU114866 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohyb jako prevence stresu v současné škole
Popis výsledku v původním jazyce
V návaznosti na Výzkumný záměr Škola a zdraví 21 jsme provedli výzkumná antropologická a psychologická šetření na vybraných základních školách v Jihomoravském kraji, abychom zmapovali současného žáka a jeho aktuální míru stresu. Z osobní ankety pro žákyjsme sestavili profil zájmových aktivit dětí a mládeže a porovnali míru stresu s jejich zájmovými aktivitami. Bylo zjištěno, že pohybové aktivity se významně podílejí na odbourávání stresu u dětí a tím přispívají k prevenci nemocí a ke zdraví. Pohyb patří k základním projevům dítěte a jeho nedostatečnost způsobuje závažné zdravotní i psychosociální potíže. Míra stresu ve škole se zvyšuje v souvislosti s věkem a se společenskými změnami, děti sportující však stres prožívají lépe a jsou více odolné.
Název v anglickém jazyce
The Movement as a Stress Prevention in the Current School
Popis výsledku anglicky
Following the research plan and School Health 21 we conducted research anthropological and psychological surveys in selected primary schools in the South Region, we mapped the current pupil and his current level of stress. From personal survey for students we have compiled a profile of extracurricular activities for children and youth and to compare the degree of stress with their interest activities . It was found that physical activity significantly contribute to the elimination of stress in childrenand thereby contribute to disease prevention and health . The movement is a basic manifestations of the child and its deficiency causes serious health and psychosocial problems . The level of stress in school increases with age and social changes , but kids sporting experience stress better and are more durable .
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AK - Sport a aktivity volného času
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů