Analýza plavecké výkonnosti studentů VUT v Brně v akademickém roce 2016/2017
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26630%2F17%3APU127147" target="_blank" >RIV/00216305:26630/17:PU127147 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza plavecké výkonnosti studentů VUT v Brně v akademickém roce 2016/2017
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem našeho výzkumu bylo, zjistit úroveň plaveckých dovedností studentů Vysokého učení technického v Brně (VUT) a porovnat je s hodnotící škálou dle Coopera (1983), Kopřivy (1993) a s tabulkami výkonnosti vytvořené pro studenty Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy (Čechovská I., Čechovská B. & Hejtíková, 2008) včetně komparace výsledků dvanáctiminutového testu na začátku a na konci semestru u studentů i studentek výukového a volného kondičního plavání. Zjistili jsme, že studenti i studentky výukového plavání VUT v Brně mají na konci semestrů dle Cooperovy hodnotící škály dobrou až přijatelnou úroveň výkonnosti. Podle dalších dvou testů je plavecká výkonnost našich studentů nižší. U mužů i u žen byli hodnoty 12 min testu souvislého plavání na konci semestru vyšší u výukového plavání než u volného plavání. Je však zajímavé, že u mužů není rozdíl mezi výkony velmi patrný (p-value=0,2515), avšak u žen je rozdíl výrazný s p-value=0,0004377.
Název v anglickém jazyce
Analysis of swimming performance of BUT students in the academic year 2016/2017
Popis výsledku anglicky
The aim of our research was to determine the level of swimming skills of students of the Brno Technical University (BUT) and to compare them with the evaluation scale according to Coopera (1983), Kopřivy (1993) and performance tables created for students of the Faculty of Physical Education and Sport of Charles University (Čechovská I ., Čechovská B. & Hejtíková, 2008), including the comparison of the results of a 12-minute test at the beginning and at the end of the semester for both students and students of teaching and free fitness swimming. We found that BUT students and students of VUT at the end of semesters, according to Cooper's rating scale, have a good and acceptable level of performance. According to two other tests, the swimming performance of our students is lower. In both men and women, the 12-minute continuous swimming test at the end of the semester was higher for teaching swimming than for free swimming. However, it is interesting that in men the difference in performance is not very noticeable (p-value = 0.2515), but for women the difference is significant with p-value = 0.0004377.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60500 - Other Humanities and the Arts
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pohybový aparát a zdraví
ISBN
978-80-7315-265-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
124-134
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—