Reflexe činnosti správních rad vysokých škol - aktéři: rektoři a správní rada VŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F09%3A%230000182" target="_blank" >RIV/00237752:_____/09:#0000182 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.csvs.cz/aula/clanky/2009-4-spravni-rady.pdf" target="_blank" >http://www.csvs.cz/aula/clanky/2009-4-spravni-rady.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Reflexe činnosti správních rad vysokých škol - aktéři: rektoři a správní rada VŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zaměřuje na popis a analýzu výzkumu, který proběhl mezi rektory vysokých škol a předsedy správních rad VŠ. Oba typy aktérů vyjadřují své postoje vůči aktivitám správních rad. Ty jsou v zákonu relativně úzce vymezeny a omezeny na především formální dohled nad strategickými dokumenty. Spolupráce mezi rektory a předsedy správních rad je presentována jako pro university prospěšná a jako důležitý pohled z venku, i když současně je zřejmé, že správní rady a jejich členové jsou využívány jen velmi málo. Zvláště rektoři inklinují k tomu, aby se pravomoci správních rad do budoucna zvětšily. Naproti tomu předsedové správních rad vnímají zatím svou pozici jako čestnou a jejich zájmy směrem k rozvoji VŠ nejsou příliš silné.
Název v anglickém jazyce
Administrative Boards of Universities and their Activities: from the Point of View Rectors and Chairmen of Administrative Boards
Popis výsledku anglicky
The article is focused on describing and analyzing of research among rectors and chairmen of universities in the Czech Republic. Both persons involved, i.e. rectors and chairmen of AB, are reflecting their attitudes towards activities of administrative boards. The activities of AB are relatively narrowly limited only for some formal supervision on ecnonomic and strategic documents. Collaboration between rectors and administrative boards is presented as beneficial for universities and as an important view from outside of academic world but iti is also clear that capacities of administrative board´s members are not used sufficiently.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E08013" target="_blank" >2E08013: Spolupráce technických fakult veřejných vysokých škol s podniky a dalšími experty se zaměřením na bakalářské studijní programy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula, časopis pro vysokoškolskou a vědní politiku
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
43 - 48
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—