Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matoušův efekt v institucionální krajině českého vysokého školství: ?aneb každému, kdo má, bude dáno a přidáno; kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má.?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F13%3A%230000202" target="_blank" >RIV/00237752:_____/13:#0000202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Matoušův efekt v institucionální krajině českého vysokého školství: ?aneb každému, kdo má, bude dáno a přidáno; kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má.?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá problémem Matoušova efektu na institucionální úrovni českých vysokých škol. Diferenciace výzkukné kapacity mezi českými vysokými školami je ukázána prostřednictvím analýzy relevantní literatury zabývající se financováním a lidskými zdroji z tohoto hlediska.

  • Název v anglickém jazyce

    Matthew effect in Czech higher education: ?For unto every one that hath shall be given, and he shall have abundance: but from him that hath not shall be taken away even that which he hath

  • Popis výsledku anglicky

    This is study explores the problem of Merton´s Matthew effect on institutional level in Czech higher education. Based on literature review I analyse data on funding and human resources aggregated on institutional level to show the differentiation of research capacity among Czech higher education institutions. For the concentration of research capacity the Herfindahl-Hirschman Index is calculated and compared in time. The results show that there is relatively stable structure of 3-4 main actors and number of less significant research universities in Czech higher education and that this situation is a result of a long-term accumulation of both financial and symbolic resources. This trend is showed also in a short timeframe on the analysis of funding fromnational science foundation allocated on the basis of traditional academic peer-review process. Finally, I argue that this latent function (in Merton´s terms) should not be further strengthened by policy initiatives for ?excellence? in r

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F0127" target="_blank" >GAP404/11/0127: Masové vysoké školství v institucionálním kontextu: etnografie vysokoškolských kateder v České republice</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aula. Časopis pro vysokoškolskou a vědní politiku

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    20-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus