Matoušův efekt v institucionální krajině českého vysokého školství: ?aneb každému, kdo má, bude dáno a přidáno; kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má.?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F13%3A%230000202" target="_blank" >RIV/00237752:_____/13:#0000202 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Matoušův efekt v institucionální krajině českého vysokého školství: ?aneb každému, kdo má, bude dáno a přidáno; kdo nemá, tomu bude odňato i to, co má.?
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá problémem Matoušova efektu na institucionální úrovni českých vysokých škol. Diferenciace výzkukné kapacity mezi českými vysokými školami je ukázána prostřednictvím analýzy relevantní literatury zabývající se financováním a lidskými zdroji z tohoto hlediska.
Název v anglickém jazyce
Matthew effect in Czech higher education: ?For unto every one that hath shall be given, and he shall have abundance: but from him that hath not shall be taken away even that which he hath
Popis výsledku anglicky
This is study explores the problem of Merton´s Matthew effect on institutional level in Czech higher education. Based on literature review I analyse data on funding and human resources aggregated on institutional level to show the differentiation of research capacity among Czech higher education institutions. For the concentration of research capacity the Herfindahl-Hirschman Index is calculated and compared in time. The results show that there is relatively stable structure of 3-4 main actors and number of less significant research universities in Czech higher education and that this situation is a result of a long-term accumulation of both financial and symbolic resources. This trend is showed also in a short timeframe on the analysis of funding fromnational science foundation allocated on the basis of traditional academic peer-review process. Finally, I argue that this latent function (in Merton´s terms) should not be further strengthened by policy initiatives for ?excellence? in r
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP404%2F11%2F0127" target="_blank" >GAP404/11/0127: Masové vysoké školství v institucionálním kontextu: etnografie vysokoškolských kateder v České republice</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula. Časopis pro vysokoškolskou a vědní politiku
ISSN
1210-6658
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
20-30
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—