Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vysocina region: from a remote rural region straight into the virtual world

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F18%3AN0000006" target="_blank" >RIV/00237752:_____/18:N0000006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.taylorfrancis.com/books/e/9781315168357" target="_blank" >https://www.taylorfrancis.com/books/e/9781315168357</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vysocina region: from a remote rural region straight into the virtual world

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The text discusses the transformation of a peripheral region to a ‘virtual world’. The main theoretical approach is quality of life (QL) with three pillars: social, economic and environmental. The case of the Vysočina region in the Czech Republic with strong social and environmental and weak economic pillars is presented. The analysis is focused on the role of the local HEI, the College of Polytechnics. We identified two main barriers in co-operation between the region and HEI: implementation or effectiveness of regional innovation and vertical segmentation of competencies which on the one hand does not allow strong decision-making towards the HEI, and on the other the HEI as an institution under national criteria has problems ‘thinking regionally’.

  • Název v anglickém jazyce

    Vysocina region: from a remote rural region straight into the virtual world

  • Popis výsledku anglicky

    The text discusses the transformation of a peripheral region to a ‘virtual world’. The main theoretical approach is quality of life (QL) with three pillars: social, economic and environmental. The case of the Vysočina region in the Czech Republic with strong social and environmental and weak economic pillars is presented. The analysis is focused on the role of the local HEI, the College of Polytechnics. We identified two main barriers in co-operation between the region and HEI: implementation or effectiveness of regional innovation and vertical segmentation of competencies which on the one hand does not allow strong decision-making towards the HEI, and on the other the HEI as an institution under national criteria has problems ‘thinking regionally’.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7F14442" target="_blank" >7F14442: Příspěvek vysokého školství k podpoře socio-ekonomického rozvoje periferních regionů Norska a České republiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Universities and Regional Economic Development: Engaging with Periphery

  • ISBN

    978-1-138-05127-0

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    92-110

  • Počet stran knihy

    2018

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly