Vysocina region: from a remote rural region straight into the virtual world
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F18%3AN0000006" target="_blank" >RIV/00237752:_____/18:N0000006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.taylorfrancis.com/books/e/9781315168357" target="_blank" >https://www.taylorfrancis.com/books/e/9781315168357</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Vysocina region: from a remote rural region straight into the virtual world
Popis výsledku v původním jazyce
The text discusses the transformation of a peripheral region to a ‘virtual world’. The main theoretical approach is quality of life (QL) with three pillars: social, economic and environmental. The case of the Vysočina region in the Czech Republic with strong social and environmental and weak economic pillars is presented. The analysis is focused on the role of the local HEI, the College of Polytechnics. We identified two main barriers in co-operation between the region and HEI: implementation or effectiveness of regional innovation and vertical segmentation of competencies which on the one hand does not allow strong decision-making towards the HEI, and on the other the HEI as an institution under national criteria has problems ‘thinking regionally’.
Název v anglickém jazyce
Vysocina region: from a remote rural region straight into the virtual world
Popis výsledku anglicky
The text discusses the transformation of a peripheral region to a ‘virtual world’. The main theoretical approach is quality of life (QL) with three pillars: social, economic and environmental. The case of the Vysočina region in the Czech Republic with strong social and environmental and weak economic pillars is presented. The analysis is focused on the role of the local HEI, the College of Polytechnics. We identified two main barriers in co-operation between the region and HEI: implementation or effectiveness of regional innovation and vertical segmentation of competencies which on the one hand does not allow strong decision-making towards the HEI, and on the other the HEI as an institution under national criteria has problems ‘thinking regionally’.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7F14442" target="_blank" >7F14442: Příspěvek vysokého školství k podpoře socio-ekonomického rozvoje periferních regionů Norska a České republiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Universities and Regional Economic Development: Engaging with Periphery
ISBN
978-1-138-05127-0
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
92-110
Počet stran knihy
2018
Název nakladatele
Routledge
Místo vydání
New York
Kód UT WoS kapitoly
—