Přechod ze střední na vysokou školu – perspektiva studentů 1. ročníků vysokých škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F19%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00237752:_____/19:N0000005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2020/02/final_clanek_TACR_1507_fin.pdf" target="_blank" >https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2020/02/final_clanek_TACR_1507_fin.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přechod ze střední na vysokou školu – perspektiva studentů 1. ročníků vysokých škol
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je analytickou reflexí přechodu studentů ze střední školy na vysokou školu. Přechod tohoto typu chápeme jako dílčí ale podstatnou součást problému vysoké míry předčasného ukončování studia v českém vysokém školství. Kvantitativní data (n = 484) byla sbírána na dvou vybraných typech fakult (humanitní a technické) mezi student prvních ročníků VŠ bakalářských studií. V analýze se zaměřujeme především na obsah kurikula a organizační kontext tohoto přechodu. Hlavními otázkami jsou: jak studenti reflektují kontinuitu / nepřetržitost studia na středních a vysokých školách a také organizaci vysokoškolského studia ve vztahu k jejich předchozím vzdělávacím zkušenostem. Jako hlavní faktory ovlivńující postoje studentů byly identifikovány: typ střední školy, motivace ke studiu na VŠ a relevance informací o studiu: načasování, dostupnost nebo kvalita.
Název v anglickém jazyce
The transition from high school to university - perspective of first-year university students
Popis výsledku anglicky
The article analyzes the first-year students´ reflection of the transition process from high school to HEI as partial issue of high drop-out rate in the Czech higher education. Survey data (n=484) were collected at two selected types of faculties (humanities and technical). In the analysis we focus mainly on the curriculum content and organizational context of this transition. The main questions are: how do students reflect the continuity / non-continuity of studies at high schools and universities and how do they reflect the organization of university studies in relation to their previous school experience. Types of high schools, motivation to study and different components of information provision: timing, availability or quality were identified as main drivers of students‘ reflection.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000219" target="_blank" >TL01000219: Studijní neúspěšnost s ohledem na přechod ze střední na vysokou školu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů