Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přechod ze střední na vysokou školu – perspektiva studentů 1. ročníků vysokých škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F19%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00237752:_____/19:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2020/02/final_clanek_TACR_1507_fin.pdf" target="_blank" >https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2020/02/final_clanek_TACR_1507_fin.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přechod ze střední na vysokou školu – perspektiva studentů 1. ročníků vysokých škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek je analytickou reflexí přechodu studentů ze střední školy na vysokou školu. Přechod tohoto typu chápeme jako dílčí ale podstatnou součást problému vysoké míry předčasného ukončování studia v českém vysokém školství. Kvantitativní data (n = 484) byla sbírána na dvou vybraných typech fakult (humanitní a technické) mezi student prvních ročníků VŠ bakalářských studií. V analýze se zaměřujeme především na obsah kurikula a organizační kontext tohoto přechodu. Hlavními otázkami jsou: jak studenti reflektují kontinuitu / nepřetržitost studia na středních a vysokých školách a také organizaci vysokoškolského studia ve vztahu k jejich předchozím vzdělávacím zkušenostem. Jako hlavní faktory ovlivńující postoje studentů byly identifikovány: typ střední školy, motivace ke studiu na VŠ a relevance informací o studiu: načasování, dostupnost nebo kvalita.

  • Název v anglickém jazyce

    The transition from high school to university - perspective of first-year university students

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyzes the first-year students´ reflection of the transition process from high school to HEI as partial issue of high drop-out rate in the Czech higher education. Survey data (n=484) were collected at two selected types of faculties (humanities and technical). In the analysis we focus mainly on the curriculum content and organizational context of this transition. The main questions are: how do students reflect the continuity / non-continuity of studies at high schools and universities and how do they reflect the organization of university studies in relation to their previous school experience. Types of high schools, motivation to study and different components of information provision: timing, availability or quality were identified as main drivers of students‘ reflection.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000219" target="_blank" >TL01000219: Studijní neúspěšnost s ohledem na přechod ze střední na vysokou školu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů