Souhrnná výzkumná zpráva z šetřetření Absolvent 2018
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F19%3AN0000009" target="_blank" >RIV/00237752:_____/19:N0000009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2019/11/Absolvent_2018_souhrnna_zprava_final_13.pdf" target="_blank" >https://www.csvs.cz/wp-content/uploads/2019/11/Absolvent_2018_souhrnna_zprava_final_13.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Souhrnná výzkumná zpráva z šetřetření Absolvent 2018
Popis výsledku v původním jazyce
Šetření Absolvent 2018 bylo realizováno v období, kdy byla v České republice z pohledu zaměstnanců (a tedy i absolventů vysokých škol v pozici zaměstnanců nebo uchazečů o zaměstnání) bezprecedentně příznivá situace na trhu práce charakteristická nízkou nezaměstnaností a v evropském kontextu výjimečnou dynamikou růstu nominálních mezd. Dotazovaní absolventi získali své vzdělání v České republice na vysokých školách, které měly zajímavé příležitosti (více či méně úspěšně využívané) jak k financování rozvoje vzdělávání, výzkumu a třetí role, tak k investování do infrastruktury a podpůrných procesů, a to zejména díky fondům Evropské unie. Na druhou stranu se vysoké školy učily vyrovnávat se vzrůstající byrokracií a čelit úbytku studentů v důsledku demografického vývoje s předsevzetím zachovat standardy kvality vysokoškolského vzdělání a zároveň udržet svou finanční stabilitu. Šetření se zúčastnilo celkem 37 vysokých škol – 23 veřejných a 14 soukromých – a soubor využitelnýpro analýzy čítá 21 166 vyplněných dotazníků. Cílovou skupinou jsou absolventi vysokých škol z let 2013–2017 (1 až 5 let po získání diplomu), kteří již nestudují další studijní program vedoucí k získáníakademického titulu. Shrnutí výsledků šetření sleduje detailní zpracování výsledků v celkové zprávě o šetření, aby si zájemce mohl případně jednoduše najít další podrobnosti v jednotlivých kapitolách. Ty jsou rozděleny do následujících tematických oblastí: Hodnocení vysokoškolského studia; Přechod ze školy do praxe; Současná práce; Kompetence; Regionální mobility absolventů vysokých ško; Sociální zázemí; Pohled zaměstnavatelů na absolventy vysokých škol Dále shrnutí nabízí vybraná průřezová témata a doporučení pro tvorbu vzdělávací politiky.
Název v anglickém jazyce
Final Report- Graduate 2018
Popis výsledku anglicky
The Graduate 2018 survey was conducted at a time when the Czech Republic, from the point of view of employees (and thus also university graduates as employees or job seekers), had an unprecedentedly favorable labor market situation characterized by low unemployment and exceptional nominal wage growth in the European context. The questioned graduates obtained their education in the Czech Republic at HEIs, which had interesting opportunities (more or less successfully used) both to finance the development of education, research and the third role, and to invest in infrastructure and support processes, especially thanks to European Union funds. On the other hand, HEIs have learned to cope with growing bureaucracy and to face the loss of students due to demographic change, with the effort to maintain the quality standards of higher education and financial stability. A total of 37 universities - 23 public and 14 private - took part in the survey, and the dataset usable for the analysis includes 21,166 completed questionnaires. The target group are HEI graduates from 2013–2017 (1 to 5 years after obtaining the diploma) who are no longer studying another study program leading to an academic degree. The summary of survey results monitors the detailed processing of the results in the overall survey report to you the applicant could possibly easily find further details in the individual chapters. These are divided into the following thematic areas: Evaluation of higher education; Transition from school to practice; Current work; Competence; Regional mobility of university graduates; Social background; Employers' view of university graduates Furthermore, the summary offers selected cross-cutting themes and recommendations for educational policy making.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
237
Místo vydání
Praha
Název nakladatele resp. objednatele
MŠMT
Verze
—