Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Co znamená „institucionální akreditace“ v některých evropských zemích.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F20%3AN0000020" target="_blank" >RIV/00237752:_____/20:N0000020 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://csvs.cz/wp-content/uploads/aula-2020_se_ro_4_46.pdf" target="_blank" >https://csvs.cz/wp-content/uploads/aula-2020_se_ro_4_46.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Co znamená „institucionální akreditace“ v některých evropských zemích.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je srovnávací analýza vybraných evropských zemí (Gruzie, Nizozemska, Norska, Polska a Rakouska), konkrétně se zaměřením na formy a podmínky institucionální akreditace vysokých škol. Všech pět zemí by se jako členové Boloňského procesu mělo řídit prioritami Boloňského procesu i specifickými národními politikami zajišťování kvality vysokoškolského vzdělávání, jejichž kontext je u každé zkoumané země stručně představen jako východisko analýzy. Metodologicky je analýza založena především na studiu příslušných oficiálních dokumentů, jako jsou zákony, předpisy, které se zabývají "institucionální akreditací" nebo podobně, a také sebehodnotících zpráv vypracovaných pro Evropskou asociaci pro zajišťování kvality ve vysokém školství (ENQA). Zjištění ukazují převažující různorodost národních přístupů. V tomto ohledu je naplněna strategie ENQA nevytvářet jednotný přístup/model zajišťování kvality (tj. "not one size fits all").

  • Název v anglickém jazyce

    What does "institutional accreditation" mean in some European countries

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the paper is to comparatively analyse selected European countries (i.e. Georgia, Netherlands, Norway, Poland, and Austria), specifically focusing on forms and conditions of institutional accreditation of higher education institutions. All the five countries as members of the Bologna process should follow Bologna Process priorities as well as specific national policies of higher education quality assurance, the context of which is shortly presented for each examined country as a starting point for analysis. Methodologically, the analysis is based mainly on the study of relevant official documents such as laws, regulations which deal with “institutional accreditation“ or similar, and also of self-assessment reports made for European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA). The findings show the prevailing diversity of national approaches. In this respect, the ENQA’s strategy of not creating a single quality assurance approach/model (i.e. “not one size fits all”) is met.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aula - časopis pro vědní politiku

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

    2533-4433

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    42

  • Strana od-do

    4-46

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus