Co znamená „institucionální akreditace“ v některých evropských zemích.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F20%3AN0000020" target="_blank" >RIV/00237752:_____/20:N0000020 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://csvs.cz/wp-content/uploads/aula-2020_se_ro_4_46.pdf" target="_blank" >https://csvs.cz/wp-content/uploads/aula-2020_se_ro_4_46.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Co znamená „institucionální akreditace“ v některých evropských zemích.
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem článku je srovnávací analýza vybraných evropských zemí (Gruzie, Nizozemska, Norska, Polska a Rakouska), konkrétně se zaměřením na formy a podmínky institucionální akreditace vysokých škol. Všech pět zemí by se jako členové Boloňského procesu mělo řídit prioritami Boloňského procesu i specifickými národními politikami zajišťování kvality vysokoškolského vzdělávání, jejichž kontext je u každé zkoumané země stručně představen jako východisko analýzy. Metodologicky je analýza založena především na studiu příslušných oficiálních dokumentů, jako jsou zákony, předpisy, které se zabývají "institucionální akreditací" nebo podobně, a také sebehodnotících zpráv vypracovaných pro Evropskou asociaci pro zajišťování kvality ve vysokém školství (ENQA). Zjištění ukazují převažující různorodost národních přístupů. V tomto ohledu je naplněna strategie ENQA nevytvářet jednotný přístup/model zajišťování kvality (tj. "not one size fits all").
Název v anglickém jazyce
What does "institutional accreditation" mean in some European countries
Popis výsledku anglicky
The goal of the paper is to comparatively analyse selected European countries (i.e. Georgia, Netherlands, Norway, Poland, and Austria), specifically focusing on forms and conditions of institutional accreditation of higher education institutions. All the five countries as members of the Bologna process should follow Bologna Process priorities as well as specific national policies of higher education quality assurance, the context of which is shortly presented for each examined country as a starting point for analysis. Methodologically, the analysis is based mainly on the study of relevant official documents such as laws, regulations which deal with “institutional accreditation“ or similar, and also of self-assessment reports made for European Association for Quality Assurance in Higher Education (ENQA). The findings show the prevailing diversity of national approaches. In this respect, the ENQA’s strategy of not creating a single quality assurance approach/model (i.e. “not one size fits all”) is met.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula - časopis pro vědní politiku
ISSN
1210-6658
e-ISSN
2533-4433
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
42
Strana od-do
4-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—