Strukturované studium - jak jsme na tom a co dál?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F21%3AN0000008" target="_blank" >RIV/00237752:_____/21:N0000008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.csvs.cz/uplynule-akce/" target="_blank" >https://www.csvs.cz/uplynule-akce/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strukturované studium - jak jsme na tom a co dál?
Popis výsledku v původním jazyce
Jak a na základě čeho se utvářelo strukturované studium stručně připomněla Helena Šebková. Dva studijní cykly (bakalářský a magisterský) plus jeden (doktorský) do českého vysokoškolského prostoru vstoupily jako důsledek toho, že se Česká republika stala účastníkem boloňského procesu. I když k zavedení tohoto systému došlo již dávno a je (snad) považován za samozřejmý, diskuse ukázala, že jde v akademické komunitě o rezonující téma. Jednou ze souvislostí, která byla diskutována je specifická česká situace profesních studijních programů. Právě nad tímto tématem se ve svých příspěvcích zamýšleli dva hosté Alena Štěrbová, která se významným způsobem spolupodílela na budování Vysoké školy polytechnické v Jihlavě, a Ivan Wilhelm, emeritní rektor Univerzity Karlovy. Osobní zamyšlení nad strukturovaným studiem a jeho problematickými rysy prezentoval Martin Langr, proděkan Dopravní fakulty Českého vysokého učení technického. Jaké otázky byly například diskutovány?– uplatnitelnost absolventů bakalářských studijních program na trhu práce, hlavně z hlediska zaměstnavatelů,– proč je v českých podmínkách tak časté pokračování do magisterského studia? – rozdělení na akademické a profesní studijní programy a jeho příčiny i důsledky.
Název v anglickém jazyce
Structured study - where are we and what next?
Popis výsledku anglicky
Helena Šebková briefly reminded how and on what basis the structured study was formed. Two study cycles (bachelor and master) plus one (doctoral) entered the Czech higher education space as a consequence of the Czech Republic becoming a participant in the Bologna Process. Although the introduction of this system has been long overdue and is (hopefully) taken for granted, the discussion has shown that it is a resonant topic in the academic community. One of the contexts that was discussed is the specific Czech situation of professional study programmes. Two guests, Alena Štěrbová, who was instrumental in building the Polytechnic University in Jihlava, and Ivan Wilhelm, Rector Emeritus of Charles University, reflected on this very topic. Personal reflections on structured studies and its problematic features were presented by Martin Langr, Vice Dean of the Faculty of Transport of the Czech Technical University. What questions were discussed, for example?- the applicability of graduates of bachelor's degree programmes on the labour market, especially from the point of view of employers,- why is it so common in Czech conditions to continue to master's studies? - the division into academic and professional study programmes and its causes and consequences.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Praha
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
30
Počet zahraničních účastníků
—
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce