Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Juxtaposing Acquired and Required Skills: Latent Class Analysis of Self-Assessment Scales in an International Survey

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F22%3AN0000001" target="_blank" >RIV/00237752:_____/22:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/17454999221145781" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/17454999221145781</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/17454999221145781" target="_blank" >10.1177/17454999221145781</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Juxtaposing Acquired and Required Skills: Latent Class Analysis of Self-Assessment Scales in an International Survey

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ensuring comparability of Likert-style items across different countries is a widespread challenge for authors of large-scale international surveys. Using data from the EUROGRADUATE Pilot Survey, this study employs a series of latent class analyses to explore which response patterns emerge from self-assessment of acquired and required skills of higher education graduates and how these patterns vary between eight participating countries. Results show that countries differ in the number of classes which most accurately fit the data structure. The effort to overcome national specifics by combining the levels of acquired and required skills into a single measurement of skill surplus/deficit reduces heterogeneity of patterns across countries and slightly increases comparability, yet the notion that respondents understand the scale in the same way across countries (measurement invariance) is not supported.

  • Název v anglickém jazyce

    Juxtaposing Acquired and Required Skills: Latent Class Analysis of Self-Assessment Scales in an International Survey

  • Popis výsledku anglicky

    Ensuring comparability of Likert-style items across different countries is a widespread challenge for authors of large-scale international surveys. Using data from the EUROGRADUATE Pilot Survey, this study employs a series of latent class analyses to explore which response patterns emerge from self-assessment of acquired and required skills of higher education graduates and how these patterns vary between eight participating countries. Results show that countries differ in the number of classes which most accurately fit the data structure. The effort to overcome national specifics by combining the levels of acquired and required skills into a single measurement of skill surplus/deficit reduces heterogeneity of patterns across countries and slightly increases comparability, yet the notion that respondents understand the scale in the same way across countries (measurement invariance) is not supported.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Research in Comparative and International Education

  • ISSN

    17454999

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    147–169

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85145273519