Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EUROSTUDENT VIII v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F23%3AN0000010" target="_blank" >RIV/00237752:_____/23:N0000010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.csvs.cz/aktualni-projekty/eurostudent-viii/" target="_blank" >https://www.csvs.cz/aktualni-projekty/eurostudent-viii/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    EUROSTUDENT VIII v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V akademickém roce 2021/2022 proběhla již osmá vlna mezinárodního šetření EUROSTUDENT v České republice. Jeho hlavní zaměření zůstávají stejná: 1) jde o sledování sociálních a ekonomických podmínek vysokoškolského studia; 2) hlavními cílovými skupinami zůstávají studující v bakalářských a magisterských studijních programech. V souhrnné zprávě se věnujeme všem tematickým blokům, které EUROSTUDENT sleduje (např. sociální a ekonomické podmínky, hodnocení studia, ale také zdravotní limity a zkušenosti s diskriminací). Výsledky šetření EUROSTUDENT v České republice lze z hlediska jejich dynamiky rozdělit do dvou hlavních částí. Mnoho témat, která charakterizují českou situaci v podmínkách vysokoškolského vzdělávání, se v čase příliš nemění, což se odráží také ve „stabilních“ výsledcích (např. nízká veřejná podpora určená sociálně-ekonomicky znevýhodněným studujícím). Na druhou stranu existují oblasti, kde se výsledky oproti přechozím letům viditelně změnily anebo se jedná o oblasti, které se v šetření objevují poprvé, a proto stojí za zdůraznění (zejména jde o nárůst výskytu problémů s duševním zdravím.

  • Název v anglickém jazyce

    EUROSTUDENT VIII in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In the academic year 2021/2022, the eighth wave of the international EUROSTUDENT survey took place in the Czech Republic. Its main focus remains the same: 1) it is about monitoring the social and economic conditions of higher education; 2) the main target groups remain students in Bachelor and Master programmes. In the summary report, we cover all the thematic blocks that EUROSTUDENT monitors (e.g. social and economic conditions, evaluation of studies, but also health limits and experiences of discrimination). In terms of their dynamics, the results of the EUROSTUDENT survey in the Czech Republic can be divided into two main parts. Many of the themes that characterise the Czech situation in terms of higher education conditions do not change much over time, which is also reflected in the 'stable' results (e.g. low public support for socio-economically disadvantaged students). On the other hand, there are some areas where the results have visibly changed compared to previous years, or are areas that appear for the first time in the survey and are therefore worth highlighting (in particular the increase in mental health problems).

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    99

  • Místo vydání

    Praha

  • Název nakladatele resp. objednatele

    MŠMT

  • Verze