Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Poušť, padající rosa a rozkvetlý pažit. K ikonografii desky Zvěstování Panně Marii tzv. Vyšebrodského cyklu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00263338%3A_____%2F16%3AN0000007" target="_blank" >RIV/00263338:_____/16:N0000007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Poušť, padající rosa a rozkvetlý pažit. K ikonografii desky Zvěstování Panně Marii tzv. Vyšebrodského cyklu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie s využitím ikonologické metody analyzuje ikonografický význam souboru tří prvků, které se objevují na desce Zvěstování Panně Marii tzv. Vyšebrodského cyklu: její levá část s andělem klečícím před Pannou Marií zobrazuje poušť přecházející v rozkvetlý pažit, na který se z nebes snáší rosa. S pomocí patrologických textů, exegeze a vrcholně středověké literatury studie dokládá, že jde o promyšlený systém významů a poukazů, které představují typologický a exegetický komentář Kristova vtělení. Tato vizuální forma exegeze využívá vedle křesťanské tradice rovněž ovidiovské topos locus amoenus.

  • Název v anglickém jazyce

    Desert, Falling Dew and Flowering Grass. On the Iconography of the Annunciation Panel of the so called Hohenfurth Cycle

  • Popis výsledku anglicky

    Using iconological methods this study analyses meaning of the ensemble of three specific elements that feature in the Annunciation panel of the so called Hohenfurth Cycle. The desert converted in flowering meadow and a dew coming down the heaven occurs in the left part of the panel with Archangel Gabriel kneeling before Virgin Mary. With the help of patrology, exegesis and Medieval literature the study demonstrates that aforementioned setting of iconographical elements is elaborated system of meanings and clues that represent typological and exegetical commentary to Christ’s incarnation. In addition to Christian tradition this visual form of exegesis exploits an ancient Ovidian topos locus amoenus.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Ikonografie: témata, motivy, Interpretace. Kniha k poctě Jana Royta

  • ISBN

    978-80-246-2513-3

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    79-90

  • Počet stran knihy

    358

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly