Real-time emulátor 3D scén
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00532304%3A_____%2F14%3AUV3C008" target="_blank" >RIV/00532304:_____/14:UV3C008 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Real-time emulátor 3D scén
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto projektu je umožnit efektivní vývoj algoritmů pro zpracování (nejen stereo)obrazu, především v oblasti systémů pro asistované nebo autonomní řízení vozidel. Real-time emulátor 3D scén generuje video ve formátech běžných IP kamer, obraz je ale snímán ve virtuálním světě. To umožňuje rychle testovat různé scénáře, obtížně dosažitelné v reálném světě - typickým příkladem jsou kolize vozidla s jinými objekty. Emulátor podporuje simulaci fyziky objektů a umožňuje tak např. házení překážek před vozidlo, které se může pohybovat rovnoměrně, se zrychlením, nebo v sérii malých skoků. Počet kamer na vozidle není omezen, je možné nastavovat jejich úhly, zorné pole i rozlišení. Emulátor dokáže simulovat také měření vzdálenosti překážek pomocí laserového paprsku. Pro simulaci různého počasí a viditelnosti jsou poskytovány denní a noční režimy včetně možnosti zapínání a vypínání světlometů vozidla.
Název v anglickém jazyce
Real-time 3D scene emulator
Popis výsledku anglicky
For effective development of various (not only stereo)image processing algorithms especially in the area of vehicle driver-assistance systems, we have developed real-time ?Virtual 3D scene emulator?. This software generates live video streams in the formats used by real IP cameras, but the video is generated from virtual world. This allows to quickly test various scenarios, which would be hard to setup in real world, especially in the domain of collision detection algorithms. The emulator supports simulation of physics, e.g. for throwing obstacles in front of the vehicle. It also allows moving the vehicle continuously (normal driving) or making small jumps of equal length. Unlimited number of cameras can be placed on the vehicle with any angle, span and resolution. Distance of nearby objects can be measured by pointing a visible laser ray on them. For simulating different weather and visibility, day and night regime and lights on / off regime are provided.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020415" target="_blank" >TE01020415: Centrum kompetence ve zpracování vizuálních informací (V3C - Visual Computing Competence Center)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
UV3C/2014/Virtual3DEmulator
Technické parametry
Emulátor je implementován v jazyce Java a může být provozován na všech platformách, kde je dostupná JRE 1.6 a vyšší.
Ekonomické parametry
Emulátor významně šetří čas v prvotních fázích vývoje algoritmů zpracování obrazů tím, že odstraňuje potřebu používání reálného vozidla s kamerovým systémem pro časově náročné zachycení různých typů scén.
IČO vlastníka výsledku
00532304
Název vlastníka
UNIS, a.s.