Agitovaný a agresivní pacient v neuropsychiatrii: umíme pracovat i s nefarmakologickými postupy?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00669806%3A_____%2F22%3A10453219" target="_blank" >RIV/00669806:_____/22:10453219 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11140/22:10453219
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=6sAgHY0_4k" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=6sAgHY0_4k</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36290/neu.2022.057" target="_blank" >10.36290/neu.2022.057</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Agitovaný a agresivní pacient v neuropsychiatrii: umíme pracovat i s nefarmakologickými postupy?
Popis výsledku v původním jazyce
S agresivním pacientem se setká téměř každý zdravotnický pracovník, a proto je nutné, aby znal pravidla deeskalace násilí. Jednáse o způsob chování a komunikace, který vede ke snížení napětí u pacienta i u ošetřujícího personálu. Prvním krokem deeskalaceje vyhodnocení situace. V této fázi je prvořadá bezpečnost zdravotníka. Důležité je monitorování vlastních reakcí, zachování klidua zjištění skutečných příčin agitovanosti a násilí. Druhým krokem je správná komunikace, která obnáší informovanost pacientao tom, co se s ním děje a bude dít, což podporuje jeho důvěru. Podstatný je soulad mezi verbální a neverbální komunikací. Třetímkrokem je vyjednávání, jehož základním cílem je změnit konfrontaci na diskuzi. S pacientem potřebujeme dosáhnout shodu. Proulehčení komunikace je vhodné zajistit pacientovi alespoň jistou míru kontroly. Použitím správného postupu deeskalace násilídokážeme předcházet vzniku i stupňování konfliktu a vyhneme se tak traumatizaci pacienta i personálu.
Název v anglickém jazyce
Agitated and aggressive patient in neuropsychiatry: Are we using non-pharmacological procedures correctly?
Popis výsledku anglicky
Almost every healthcare worker meets patients with aggressive behavior, Deescalation is the way of behavior and communicationwhich leads to a decrease of tension in the patient as well as caregivers. The first important step is an assessment ofthe situation. The safety of healthcare professional is essential. It is important to be aware of our own reactions, stay calm andfind out real causes of agitation and violence. The second step is a correct communication based on informing patient aboutwhat happens and will happen which enhances his trust., don't give an impulsive answer and identify the reason of patient'sagitation. The consistency of verbal and nonverbal communication is of most importance. The third step is a negotiation,which primary aim is to change the confrontation to the discussion. We have to reach a consensus with the patient. To facilitatecommunication, it is advisable to provide the patient with at least some degree of control. The proper use of the deescalationof violence can prevent escalation of the conflict and avoid a patient's traumatization.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30215 - Psychiatry
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Neurologie pro praxi
ISSN
1213-1814
e-ISSN
1803-5280
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
432-436
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—