Establishing Biobanking in Medical Curricula-The Education Program "Precision Medicine International" (eduBRoTHER)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00669806%3A_____%2F23%3A10451510" target="_blank" >RIV/00669806:_____/23:10451510 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11140/23:10451510
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4FaW8XEi2F" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4FaW8XEi2F</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1089/bio.2022.0088" target="_blank" >10.1089/bio.2022.0088</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Establishing Biobanking in Medical Curricula-The Education Program "Precision Medicine International" (eduBRoTHER)
Popis výsledku v původním jazyce
Biobanking is becoming increasingly important as a key tool for precision medicine, but neither biobanking nor precision medicine itself have generally been integrated in medical curricula. However, most medical students will encounter these topics in their future careers as physicians or researchers. The European Union (EU)-funded project eduBRoTHER aims to close this gap of professional input. Since the academic year 2020/21, students at the Faculty of Medicine of Pilsen-Charles University and the Faculty of Medicine of the University of Regensburg have been offered an innovative core elective subject that focuses on biobanking and precision medicine issues, using the concept of blended learning.
Název v anglickém jazyce
Establishing Biobanking in Medical Curricula-The Education Program "Precision Medicine International" (eduBRoTHER)
Popis výsledku anglicky
Biobanking is becoming increasingly important as a key tool for precision medicine, but neither biobanking nor precision medicine itself have generally been integrated in medical curricula. However, most medical students will encounter these topics in their future careers as physicians or researchers. The European Union (EU)-funded project eduBRoTHER aims to close this gap of professional input. Since the academic year 2020/21, students at the Faculty of Medicine of Pilsen-Charles University and the Faculty of Medicine of the University of Regensburg have been offered an innovative core elective subject that focuses on biobanking and precision medicine issues, using the concept of blended learning.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
30100 - Basic medicine
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Biopreservation and Biobanking
ISSN
1947-5535
e-ISSN
1947-5543
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
200-207
Kód UT WoS článku
000883680800001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85153120121