Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integrovaná trakční jednotka v provedení pro prostředí s nebezpečím výbuchu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01679791%3A_____%2F24%3AN0000005" target="_blank" >RIV/01679791:_____/24:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Integrovaná trakční jednotka v provedení pro prostředí s nebezpečím výbuchu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Integrovaná trakční jednotka v provedení pro prostředí s nebezpečím výbuchu zahrnuje soustavu pro přenos trakčního výkonu od trakčního měniče přes trakční elektromotor až po mechanickou soustavu přenášející tažnou sílu na závěsnou pojezdovou kolejnici. Unikátnost trakční jednotky je dána zejména vysokou objemovou koncentrací výkonu v kontextu s provedením pro uvažované nebezpečné prostředí. Požadovaných vlastností bude dosaženo optimalizací konstrukce všech členů trakčního řetězce, zejména použitím synchronního motoru pro otáčky 6000 ot/min.

  • Název v anglickém jazyce

    Integrated traction unit in explosion-proof design

  • Popis výsledku anglicky

    The integrated traction unit in the design for explosive environments includes a system for transmitting traction power from the traction converter through the traction electric motor to the mechanical system transmitting the traction force to the suspended running rail. The uniqueness of the traction unit is given mainly by the high volumetric concentration of power in the context of the design for the considered hazardous environment. The required properties will be achieved by optimizing the design of all members of the traction chain, in particular by using a synchronous motor for speeds of 6000 rpm.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FW01010484" target="_blank" >FW01010484: Hybridní diesel-elektrický pohon pro závěsné důlní lokomotivy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    FW01010484-V2

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Pohonná jednotka pro závěsnou dopravu na závěsné dráze v prostředí s nebezpečím výbuchu obsahuje dva motory, přičemž každý motor je pře převodovku mechanicky propojen s dvojicí hnacích kol. Všechna čtyři hnací kola jsou upořádána v jedné rovině, rovnoběžně s rovinou závěsné dráhy tak, že středy hnacích kol vytváří obdélník nebo čtverec. Podstata tohoto technického řešení spočívá v přenosu kroutícího momentu z motoru na dvojici hnacích kol. Prokluz jednoho hnacího kola na mokré zkorodované dráze je kompenzován druhým hnacím kolem, poháněným stejným motorem. Hnací kola jednotky tak vytvářejí spolehlivou tažnou sílu závěsné dopravy. Ve výhodném provedení je každý motor propojen dvojicí hnacích kol planetovou převodovkou - pro převod kroutícího momentu a rozvodovou převodovkou - pro dělení toku kroutícího momentu. Dále pohonná jednotka obsahuje dva přítlačné hydraulické válce a každý válec propojuje skříně obou rozvodných převodovek sloužící k přítlaku hnacích kol k závěsné dráze. Skříně rozvodových převodovek tvoří nosnou konstrukci pohonné jednotky. V provedení je vysokootáčkový synchronní elektromotor o výkonu 20 - 40kW s výhodou o výkonu 30 kW, čímž je splněna podmínka o zařazení zařízení do kategorie M2. Celá pohonná jednotka je schopna vyvinout tažnou sílu až 42kN.

  • Ekonomické parametry

    Tato jednotka je především důležitá pro další rozvoj závěsných diesel elektrických lokomotiv, vzhledem ke skutečnosti, že závěsné lokomotivy pouze se spalovacími motory se přestaly používat a pouze elektrické lokomotivy mají omezenou tažnou sílu a nedají se používat v prostředí s nebezpečím výbuchu. Tento výsledek by měl posloužit jako pro exportní nástroj, kdy bude možné vyrobit závěsnou lokomotivu s dostatečnou tažnou silou, pracující v prostředí s nebezpečím výbuchu.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    01679791

  • Název vlastníka

    VISBETO, s.r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem