Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Souvislost migrace a uznávání vzdělání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F21%3A%230000179" target="_blank" >RIV/02819180:_____/21:#0000179 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pegasjournal.eu/2021_10_02_05.html" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/2021_10_02_05.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2021.10.2.5" target="_blank" >10.18355/PG.2021.10.2.5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Souvislost migrace a uznávání vzdělání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek je zaměřen na konflikty, které přináší mezinárodní migrace v návaznosti na zvýšený počet žadatelů o uznání zahraničního vzdělání v ČR (České republice). Migrace osob je ve zvýšené míře pozorována od tzv. Arabského jara 2011 dosud. Globalizace, nebo-li propojení celého světa je současný trend, který se lidé učí akceptovat. Každá země přijímající migranty určuje vlastní strategie, pravidla a přístup k migraci. „Odhaduje se, že dnes žije asi 150 milionů lidí mimo svoji mateřskou vlast“ (Šišková, 2001, s. 18). Se zvýšenou migrací a globalizací je v ČR zaznamenám zvýšený počet žadatelů o uznání vzdělání sloužícího především pro další vyšší vzdělávání. Zároveň také pro získání pracovních příležitostí, pro využití zahraničních zkušeností a v neposlední řadě hledání lepších podmínek pro život. „Za hlavní determinanty pohybů osob je možno považovat rozdílnost v bohatství jednotlivých ekonomik, životní úrovně a stability v daných společnostech“ (Šišková, 2001, s. 19) . Cílem příspěvku je seznámit se základními pojmy migrace, migrační a imigrační politiky v souvislosti s uznáváním vzdělání v ČR z cizích zemí včetně vývoje počtu žádostí o uznávání vzdělání v ČR a jestli má zvýšená migrace osob souvislost s uznáváním zahraničního vzdělání a získáváním dalšího vzdělání cizinců v ČR.

  • Název v anglickém jazyce

    CONTEXT OF MIGRATION AND RECOGNITION OF EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution defines on the conflicts that international migration brings in connection with the increased number of applicants for recognition of foreign education in the Czech republic. The migration of people has been increasingly observed since the so-called Arab Spring 2011 until now. Globalization or connecting the whole world is a current trend that people are learning to accept. Each country receiving migrants determines its own strategy, rules and approach to migration. „It is estimated that today about 150 million people live outside their homeland“ (Šišková, 2001, p.18). With the increased migration and globalization, there has been an increased number of applicants in the Czech Republic for the recognition of education serving mainly for further higher education. At the same time, for gaining job opportunities, for using foreign experience and, last but not least, for finding better living conditions. „The main determinants of human movements can be considered differences in the wealth of individual economies, living standards and stability in given societies“ (Šišková, 2001, p. 19). The aim of the contribution is to get acquainted with the basic concepts of migration and migration policy in connection with the recognition of education in the Czech Republic from foreign countries and whether increased migration of persons related to the recognition of foreign education and the acquisition of further education of foreigners in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2021

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    152-164

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus