CZECH AND SLOVAK SYSTEMS OF INSTITUTIONAL CARE: DIFFERENT APPROACHES, COMMON GOALS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F23%3A%230000153" target="_blank" >RIV/02819180:_____/23:#0000153 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1302/papers/A_danek.pdf" target="_blank" >https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1302/papers/A_danek.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CZECH AND SLOVAK SYSTEMS OF INSTITUTIONAL CARE: DIFFERENT APPROACHES, COMMON GOALS
Popis výsledku v původním jazyce
The main aim of the paper is to present the results of a qualitative research that mapped the situation in the field of institutional education in the Slovak Republic and the Czech Republic. In the paper we will introduce the system of institutional education in the Slovak Republic and the Czech Republic and describe the most important legislation. At the end of the paper, we will discuss the findings that we have observed during our research. We will point out the common areas and the most significant differences. Our paper will offer an opportunity to better understand the specifics of each system of institutional education.
Název v anglickém jazyce
CZECH AND SLOVAK SYSTEMS OF INSTITUTIONAL CARE: DIFFERENT APPROACHES, COMMON GOALS
Popis výsledku anglicky
The main aim of the paper is to present the results of a qualitative research that mapped the situation in the field of institutional education in the Slovak Republic and the Czech Republic. In the paper we will introduce the system of institutional education in the Slovak Republic and the Czech Republic and describe the most important legislation. At the end of the paper, we will discuss the findings that we have observed during our research. We will point out the common areas and the most significant differences. Our paper will offer an opportunity to better understand the specifics of each system of institutional education.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AD ALTA: Journal Of Interdisciplinary Research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
50-54
Kód UT WoS článku
001143971400042
EID výsledku v databázi Scopus
—