Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CZECH AND SLOVAK SYSTEMS OF INSTITUTIONAL CARE: DIFFERENT APPROACHES, COMMON GOALS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F23%3A%230000153" target="_blank" >RIV/02819180:_____/23:#0000153 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1302/papers/A_danek.pdf" target="_blank" >https://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1302/papers/A_danek.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CZECH AND SLOVAK SYSTEMS OF INSTITUTIONAL CARE: DIFFERENT APPROACHES, COMMON GOALS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of the paper is to present the results of a qualitative research that mapped the situation in the field of institutional education in the Slovak Republic and the Czech Republic. In the paper we will introduce the system of institutional education in the Slovak Republic and the Czech Republic and describe the most important legislation. At the end of the paper, we will discuss the findings that we have observed during our research. We will point out the common areas and the most significant differences. Our paper will offer an opportunity to better understand the specifics of each system of institutional education.

  • Název v anglickém jazyce

    CZECH AND SLOVAK SYSTEMS OF INSTITUTIONAL CARE: DIFFERENT APPROACHES, COMMON GOALS

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the paper is to present the results of a qualitative research that mapped the situation in the field of institutional education in the Slovak Republic and the Czech Republic. In the paper we will introduce the system of institutional education in the Slovak Republic and the Czech Republic and describe the most important legislation. At the end of the paper, we will discuss the findings that we have observed during our research. We will point out the common areas and the most significant differences. Our paper will offer an opportunity to better understand the specifics of each system of institutional education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA: Journal Of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    50-54

  • Kód UT WoS článku

    001143971400042

  • EID výsledku v databázi Scopus